Skip to content

zoef!

5 oktober 2007

Enkele maanden geleden dat ik dat nog heb gehoord, Zoef!
Niet dat ik toen nog eens naar de Fabeltjeskrant heb gekeken, nee, ik bedoel met Zoef! het huiveringwekkend geluid dat je als fietser hoort als een auto je veel te snel en veel te dichtbij voorbij rijdt.
Al enkele maanden doorkruis ik de stad met een helblauw Hamax-kinderzitje achterop mijn fiets. En sindsdien hoor ik vooral het zachte motorgeluid van een auto die vertraagt, van 4e naar 3e (soms naar 2e) schakelt, wacht tot er geen tegenliggers meer zijn en me dan met een wijde boog passeert. De automobilist kijkt dan even achterom en is dan meestal teleurgesteld als hij of zij enkel een rugzak ziet zitten in het fietsstoeltje.
Dus, beste fietser, als uw leven u lief is: koop een kinderzitje, monteer het op uw fiets en u hoeft niet langer met de daver op het lijf rond te fietsen in de stad.

2 reacties

Trackbacks & Pingbacks

  1. houbi.com / blog » Fiets veilig

Geef een reactie

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

Doe mee met 40 andere volgers

