Skip to content

tot zover dan mijn nieuwe fiets

12 maart 2012

Hij is gestolen.
Dus als u de komende dagen deze fiets opmerkt …

Cortina Urban

MERK: CORTINA (URBAN) — KADER: CO-1133522 — SLOT: 656717
(kadernummer staat onderaan, ter hoogte van de trapas)

motoren

dan mag u de nieuwe eigenaar altijd een gouden tand uitslaan geef mij dan een seintje of breng hem naar Biker (Steendam, naast Argenta aan Sint-Jacobs)

De details?

Ik kom deze middag om 12u45 aan op het werk, redelijk overhaast want om 13u moet ik al lesgeven. Er is geen vrije plek aan de openluchtfietsenstalling — maar evengoed: van harte welgekomen aan alle mooiweerfietsers — enfin, dat is zwaarkut, ik wil mijn fiets absoluut ergens vastmaken, dus ik rij nog eens rond en besluit dan uiteindelijk toch om mijn fiets een paar meter verder te zetten, voorbij de fietsenstalling, zelfs geen paal in de buurt om hem aan vast te maken. Maar ondertussen ben ik aan het babbelen met een collega, waarbij ik stomweg vergeet dat ik geen vrouw ben en er dus niet in slaag om tijdens dat gesprek ook nog eens mijn fiets vast te maken. Om 16u15 ben ik mijn klaslokaal aan ‘t opruimen en merk ik dat mijn fietssleutel niet in mijn zak zit.

We zijn zes uur verder en ik ben nog niet gekalmeerd.

Ik heb die fiets nodig, zonder die fiets ben ik niets.
Ik was verliefd. Al was het dan een herenfiets, hij kon mij krijgen.

Openbaar vervoer is geen optie, ik woon op een kwartier wandelen van een bushalte en die bus rijdt naar Dampoort, dan ben ik eigenlijk nog nergens. Een nieuwe fiets kopen is ook al geen optie, zolang ik niet ergens werk waar er voldoende en veilige fietsenstallingen zijn.

Daarnet ook bij de politie geweest, ik was de zoveelste in de rij. Alleen al vandaag waren er 3 witte fietsen van Stad Gent als gestolen aangegeven. Het houdt niet op, zeggen ze.

Bon, ik ga nog eens de stad in, je weet maar nooit.

From → fiets

11 reacties
  1. animuz permalink

    Zo kak jong! Ik hoop echt dat je/ze hem nog ooit vinden en liefst zo snel mogelijk. Ik haat fietsendieven!

  2. Mijn deelneming. Ze moeten met hun fikken van uw gerief blijven, zeker als het je geliefde fiets en vervoersmiddel is. Ik hou mijn oogdoppen open (en hang er mijn slot aan bij geval van twijfel en dan bel ik u. Gouden tanden uitslaan is niet mijn sterkste kant)

  3. Caro permalink

    Zó hatelijk, dat stelen van fietsen. Mij is het gelukkig nog niet overkomen, maar ik kan begrijpen dat je zwaar de pest in hebt. Hopelijk vind je/vinden ze hem onbeschadigd terug.

  4. Oh Ivan! Zo erg! Amai, ik zou mij een oog uit bleiten als het mij zou gebeuren, en dat met zo’n splinternieuwe fiets. Zonde! Ik hou mijn ogen open, maar ik vrees ervoor dat zo’n mooie nieuwe fiets hier nog in de buurt rondrijdt…

  5. Dries permalink

    Kleine kans, maar gewoon ter info: zo’n half jaar geleden heeft iemand zijn gestolen koersfiets teruggevonden in dat winkeltje met tweedehandsfietsen en -brommers in de Sint-Salvatorstraat.

  6. Om toch enigszins optimistisch te blijven: éénzelfde fiets is bij mij drie keer gestolen en heb ik drie keer teruggevonden. Blijven hopen!

    • jonathan permalink

      Da’s beter dan bij mij, ik heb mijn vorige fiets slechts 2 keer van de 3 diefstallen teruggevonden :(

  7. yves permalink

    Bweikes.

  8. Hilde permalink

    Da’s echt niet leuk. Ik zou ook in alle staten zijn, ik kan ook niet zonder mijn fiets.
    Grrrr!
    Dat van voldoende en veilige fietsenstallingen mag wat mij betreft een volgend heet hangijzer worden op fietsbult.
    Ik hou mijn ogen open.

  9. dries permalink

    ivan,

    ga zondag eens kijken bij de fietsenmarkt op de beestenmarkt, en probeer ook eens die 2ehandswinkel in de st.-salvatorstraat.

    succes!

Geef een reactie

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

Doe mee met 38 andere volgers

