belastingen

Fiscale terminologie heeft de reputatie nogal ondoorgrondelijk te zijn. Nu, dit jaar was het de eerste keer dat ik een cijfer (‘1’) mocht invullen bij ‘code 1030: aantal kinderen die volledig als te uwen laste kunnen worden beschouwd’. Maar zoals ik het vandaag aanvoelde, zou ik dat eigenlijk niet beter kunnen verwoorden dan de fiscus.

Het is niet echt ondoenbaar om een belastingbrief in te vullen met een peuter die nu net in een wat aanhankelijke bui is maar een sinecure is het niet. Ik heb het volgehouden tot de kladversie af was. Maar om de bedragen over te schrijven op de eigenlijke aangifte moest ze me toch even met rust laten. (zie foto)

2 gedachtes over “belastingen

  1. Als je het huidig tempo aanhoudt moet je binnen een jaar of 8 het cijfer 9 invullen. Ik vraag me af hoeveel karakters er voorzien zijn op het aangifteformulier, maar ik hou de bruine envelop gesloten tot 3 juli.

Geef een reactie

