geotagging

Dat Flickr-account heb ik nog maar 2 weken en ik moet er mijn weg nog in vinden.
Maar één van de functies heeft mij al plezier bezorgd: geotagging (= op kaart registreren waar je foto is gemaakt).
Handig als geheugensteun voor jezelf. Leuk voor anderen die benieuwd zijn naar de locatie (of foto’s zoeken van een bepaalde plaats).

En nu was ik toevallig — voor ’t één of ’t ander — aan ’t opzoeken of er Oostakkerse foto’s gegeotagged zijn… en was ik nogal teleurgesteld… en daarom deed ik even een virtuele uitstap naar stad Gent… en kom ik daar mijn schoonbroer toch wel niet tegen zeker!?

flickrmap_joris.jpg

Zeer benieuwd of hij deze blog nog leest…  ;-)

joris_stadhuis.jpg

Als je ’t ook eens wil proberen — foto’s zoeken op locatie — klik dan hier en je bent vertrokken. Je moet dan wel wat prutsen (inzoomen en zo) en dan kom je bijvoorbeeld op dit soort kaartjes:

flickrmap_01.jpg

En bij elke keer dat je de kaart verplaatst of inzoomt, krijg je een nieuw scherm met nieuwe roze bolletjes en nummertjes. Die nummers staan voor het aantal foto’s die op die plaats zijn genomen. Dan klik je daar op en… eh… BIEP BIEP (beroepsmisvorming alert)

En u? Beste planeetbewoner, bent u al gegeotagged recently?

Een gedachte over “geotagging

  1. Ik probeer ook te taggen op mijn site. Ik heb de coordinaten en wer wordt een foto ge-upload, maar het taggen lukt niet echt… iets met een script.

    Maar je hebt gelijk: supercool! Kan ook met films (dynamische taggen, tijdens spelen rent de film over google earth), documenten etc.

    Groet
    Kees

Geef een reactie

