vanaf heden wordt er gebakfietst

Onze Gazelle Cabby is er!
(en hij is de max!)

Het is wel even wennen natuurlijk. De eerste honderden meters waren afzien maar nu gaat het vlot, hij rijdt ongelooflijk soepel zelfs.

En Lena heeft de hele voormiddag doorgebracht in een geparkeerde bakfiets (zonder pamper!) En ze heeft vandaag zeker drie keren (lang) op het potje gezeten (zonder pamper!) En ze heeft ook pipi gedaan (op het terras!)
(maar we dwalen af, de bakfiets dus)

Ik moest ook nog een paar mensen laten weten of er 3 kinders in kunnen. Ja, er kunnen 3 kinders in. Indien één van die kinders in de maxi-cosi zit. Op het bankje is plaats voor 2 kinderen (met driepuntsgordels volgens maxi-cosi-systeem)

update 25/05: ik was dus mis, er is weldegelijk plaats voor 3 naast elkaar maar we hebben het nog niet getest, in elk geval niet voor dikke kindjes

update 31/05: we hebben het getest vandaag, 3 (smalle) kinders op de achterbank, lukt niet, 2,5 had gekund (Lena, Pepijn en de helft van Floris)

en als er maar 1 kind op het bankje zit (zoals bij ons nu) dan gebruik je de gordels in het midden (voor het evenwicht). De maxi-cosi-adapter (niet in de prijs, kost nog eens 55 euro) kan je zowel onderaan als bovenaan bevestigen. Wij kozen voor bovenaan, dan kan je nog vanalles kwijt onder de maxi-cosi.

19 gedachtes over “vanaf heden wordt er gebakfietst

  1. Lijkt me in elk geval immens veel veiliger dan de lichtgewicht aanhangwagentjes waar ik altijd mijn hart voor vasthoudt wanneer ik er weer eens iemand zie een rotonde mee opscheuren.
    Deftig gerief voorwaar!

  2. Maar als ik het goed lees: is het 2 kinders of 2 kinders plus 1 in de maxicosy.
    drie kids op een bankje is dus geen optie?

    De koffie staat hier intussen koud te worden en u wordt gevraagd om eens met die fiets te passeren, Sam wil testen :-)

  3. @Veerle: goeie vraag!
    Ik ben nog eens gaan kijken en er is weldegelijk plaats voorzien voor 3 smalle poepkes. Er zijn dus 3 setjes gordels naast elkaar: FOTO
    Zaterdagvoormiddag bij jullie? Als ’t niet regent want onze regentent is nog niet geleverd.

  4. @jo: de bakfiets is verzekerd tegen diefstal maar NIET tussen 0.00.u en 06.00.u + ik zou mij niet op mijn gemak voelen
    Maar weet je wat: ik ga je een mailtje sturen ;-)

  5. Ivan en bakfiets is ondertussen beroemd in de hele Scheldestraat, Jo, …
    Pepijn is ondertussen helemaal zot van de fiets van Ivan en Lena (sorry Nele en Zita) en we beginnen alvast te sparen.

  6. Pepijn en Lena op de achterbank, en Floris in de Maxi cosi lukte dus wel. Nele kwam nog met de diplomatische oplossing van een kind op het achterzitje en eentje aan het stuur. Op die manier kunnen er dus 4 (! ) kinderen op de bakfiets van De Boompjes.

  7. Wij hebben ook dezelfde keuze gemaakt. De Cabby is super!
    Sinds eergisteren rijden we ermee rond in het Gentse, dus misschien komen we elkaar wel ‘ns tegen ;)
    Gisteren al een stevig tochtje gedaan (Gent-Puyenbroeck-Gent). No problem voor de cabby. Zelfs met een forse tegenwind op de terugweg ging het best vlot.
    Wij hebben hem trouwens wel in Maasmechelen gehaald (schoonouders waren be-rijd-willig).

  8. Onlangs is onze tweede zoon geboren en dat is een goede reden (excuus ;-)) om ook voor de cabby te gaan. Ik ben benieuwd in welke zaak jullie hem gekocht hebben want onze zoektoch vlot niet echt…

Geef een reactie

