van die dingen die vandaag door mijn hoofd kwamen vliegeren

  • Dat ik volgende week nog liever achterstevoren een marathon loop, in een verzengende hitte, getooid in een maliënkolder, enzovoort, dan dat ik dit schooljaar nog één keer mondelinge toetsen moet afnemen en slechtnieuwsgesprekken moet plegen.
  • Dat ik morgen (‘morgen’ as in ‘strakskes’), een uur vroeger naar het werk moet vertrekken omdat iemand zich van proviniciehoofdstad heeft vergist.
  • Dat ik nu al drie avonden op rij de hoe-kén-dat-nou-analyses volg en dat de kortste en meteen ook de meest juiste analyse die van Ronald de Boer was, die iets zei wat van ver in de buurt kwam van “druswabeteh”. Vrij vertaald: “de Russen waren beter”.
  • Dat het vanavond de eerste avond is, sinds het begin van het EK, dat er geen wedstrijd is, en dat iemand er mij vanavond op wees dat ik een blog heb. Ze zei iets in de trant van: “Blog jij nu nog?”
  • Dat de Belgen weliswaar niet aanwezig waren op het EK maar dat ik toch enkele keren ons volkslied heb meegezongen. Namelijk die wedstrijd tegen Roemenië, tegen Nederland en die tegen Italië. Uit volle borst.
  • Dat ik normaal supporter voor de Duitsers maar dat ik nu uitzonderlijk zal supporteren voor Turkije omdat Filip Dewinter heeft gezegd dat ik niet mag supporteren voor Turkije.
  • Dat ik heel erg dringend het programma van de Gentse Feesten moet gaan bekijken en eens moet laten weten waarover ik verslagjes zal maken.
Geef een reactie

