[statistiekjes] één jaar bloggen

algemeen
341 blogposts op het web gepleurd (een gemiddelde van bijna één bericht per dag — 0,934246575 om precies te zijn) waarvan 87 stukjes het label kinders opgeplakt kregen (25 procent) wat betekent dat het hier driekwart van de tijd over iets anders ging. En die andere dingen werden gecategoriseerd onder bijvoorbeeld neuterijen of dommigheden of uithuizigheden.

bezoekers
43.509 keer kwamen mensen op dit weblog, dat is een gemiddelde van 119 bezoekers per dag — 119,20274 om precies te zijn). Ik weet niet hoeveel verschillende personen dat zijn maar ik gok op ongeveer drieduizend individuen in totaal, waarvan ongeveer tweederde hier eerder toevallig is beland en dus gaat het volgens mij om een duizendtal mensen dat hier al meer dan één keer is komen piepen — ik ging daar eigenlijk schrijven “slechts een duizendtal”, omdat ik mezelf graag verplicht tot relativeren, maar toen bedacht ik mij dat één of ander overgesubsidieerd hermetisch kunstcollectief wellicht zeer tevreden zou zijn met duizend unieke toeschouwers op jaarbasis en dus heb ik dat woordje “slechts” alsnog geschrapt — waarvan er een vijftigtal gratis gesyndiceerd zijn, waarvan trouwens exact 20 mensen via google reader.

zoektermen
(= in zoekdingen ingetikte query’s waardoor mensen hier belanden)

Die zoekterm daar helemaal boven, dat vind ik grappig. Ik kwam op dat mens haar website en las dat ze hetgeen ik op dat moment aan het lezen was meteen zou weghalen. Dus deed ik van ‘ctrl+c’ en ‘ctrl+v’ en de rest is geschiedenis: mijn blog was heel even sant in ander land (1.604 bezoekers op één dag).

Maar als we nu die valse madam even buiten beschouwing laten, dan is de aankondiging van de geboorte van Zita Deboom het meest gelezen stukje (861 keer) op deze blog.

Clicks en Referrers
In mijn wordpress-statistieken vind ik bijvoorbeeld ook nog iets over ‘clicks’ en ‘referrers’. Met ‘clicks’ bedoelen ze de klikjes die jullie doen op deze website. Bijvoorbeeld, deze tekst staat boordevol links en ik zal dus kunnen zien hoe vaak op welke link geklikt zal worden. Op die manier ben ik trouwens te weten gekomen dat ik extreem slimme lezers heb omdat er heel zelden op wikipedia-links geklikt wordt. Ofwel heeft u daar gewoon geen tijd voor. Bij de meest populaire clicks staan vooral enkele flickr-foto’s. ‘Referrers’, dat is iets anders. ‘Referrers’ zijn webpagina’s waar links te vinden zijn naar mijn blog en hoe vaak mensen dan op die links geklikt hebben. Als ik bijvoorbeeld op iemands blog een commentaar achterlaat, dan linkt mijn naam naar dit weblog en soms klikken mensen daar op. Of als iemand mij heeft opgenomen in diens blogroll, dan gebeurt het dat mensen mijn blog op die manier leren kennen. Enzovoort. En dat kan ik dus allemaal achterhalen. Big Brother, kzweertu.

Geef een reactie

