wij zijn trendy, het staat in de krant

Ah ja, wij doen aan Staycation meneer. ‘Thuis vakantie houden’ is dat.

De Morgen zegt:

Bij de rijkere middenklasse is een ‘staycation’ zelfs trendy.

Maar. Maar. Helaas. Als alles volgens plan verloopt, dan moeten wij ons volgend jaar geen tuinhuis, geen meubels en geen bakfiets aanschaffen en dan staat er volgende zomer weer geld op onze rekening en dan moeten we weer op reis gaan naar het buitenland. Dan zijn we dus weer onderdeel van het mediocre plebs — het kan snel gaan met uw SES tegenwoordig.

De krant vermeldt ook nog andere vakantiehypes:

  • babymoon (kort reisje vóór de bevalling) -check
  • mancursion (mannen op doe-vakantie) -check
  • nakation (uw kleren uitdoen op reis)
  • cellabreaktion (reisbestemming zonder gsm-ontvangst) –check
  • holidates (reisje ter vervanging van een afspraakje)

Zó trendy ben ik dus nog niet. Die babymoon hebben we wel gedaan maar ik lag de hele reis doodziek in bed (griep). En ik ben ooit eens met een vriend een week gaan sporten in de Spaanse Pyreneeën en in een recenter verleden ben ik eens met een vriend een week rondgetrokken in Schotland en eigenlijk was dat dan ook een mancursion wegens meerdere distilleries bezocht en ook nog ferm afgezien op het parcours van Fort-William.

Dat van die cellabreaktion is eigenlijk gelogen: ik heb er toch “check” naast gezet want het eerste wat ik altijd doe als ik thuis kom van een reis is kijken of mijn gsm nog op de livingtafel ligt.

4 gedachtes over “wij zijn trendy, het staat in de krant

Geef een reactie

