de waterdagen

Het soort vakantie waarbij je elke dag even weg bent voor een achttal uurtjes.

Werken in augustus, dat is iets raars. Ik functioneer namelijk op deadlines en die zijn er niet. Enfin, ze zijn er vast wél maar ik zie ze niet, ik kán dat niet in augustus. Vandaag heb ik ettelijke keren het woord ‘september’ horen vallen. Denk ik. Want mijn gehoor hapert in augustus. Of op zo’n moment zegt toevallig iemand anders iets heel belangrijks — “maar jong, we zaten daar echt volledig alleen in een huisje in de bergen, en schóón, ge kunt u dat niet voorstellen” — of dan moet er dringend koffie gehaald worden.

Maar er wordt hard gewerkt hoor, echt waar: meenemen, de oefening maken, brainstormen, plannen en inplannen is namelijk ook werken. Augustus is pas ten einde als de agenda voor september is volgeboekt en als je dan eindelijk oprecht kan zeggen: “Sorry, daar heb ik nu geen tijd meer voor.” Ik kan nochtans bangelijk productief zijn maar ik zal wel productief zijn als ik productief moet zijn, verdorie.

’t Zijn die waterdagen meneer. Bijna de hele dag verregend. En ook: ik lees dat België weer geen olympische medaille heeft voor kajak, roeien, zeilen … awel, maak van ‘de boot afhouden’ een olympische discipline en ik breng u over 4 jaar een medaille mee uit Londen. Of dat nu met financiën van Onderwijs is of met financiën van het BOIC … het is altijd uw belastinggeld en in augustus is dat tóch in ’t water gesmeten.

Eh, ja … sorry.
Morgen ben ik weer ‘siempre positivo’. Beloofd.

3 gedachtes over “de waterdagen

  1. ’t Is je vergeven. Na regen komt zonneschijn?!
    En trouwens: als het regent, is het binnen gezellig, heb ik regenwater voor de wasmachine, groeien de planten goed, is het rustig in het bos om te lopen, …

Geef een reactie

