kleuterklas

“Sjool! Sjool! Sjool!”

We waren deze namiddag uitgenodigd in het klasje van Juf M, de toekomstige kleuterjuf van Lena, ook al mag ze pas starten na de herfstvakantie — ze is 2 weken te laat geboren om nu maandag al te mogen starten, hetgeen wij zeer jammer vinden want Lena is er eigenlijk volledig klaar voor en bij de onthaalmoeder krijgt ze natuurlijk veel minder uitdagingen of speelkansen, dat is logisch. En dat Juf M zich daarnet bij het afscheid vergiste (“Dag Lena, tot maandag!”) maakt het des te pijnlijker.

Nadien heeft ze daar nog op de speelplaats gespeeld en ook in de groene tuin met fantastische klimtoestellen, een kippenhok, een moestuin,… en ze was daar met geen stokken weg te krijgen. Ik heb zelfs het ultieme afleidingsmanoeuvre (boterham met choco!) moeten gebruiken om ze mee te tronen naar huis.

Ik kan mij vergissen, het is ongeveer 30 jaar geleden, maar van de speelplaats op mijn kleuterschool destijds herinner ik me vooral één grote rechthoekige koer met 4 hoge muren en een groot groen metalen hek dat uitkwam op de drukke Kerkstraat. En op een mooie lentedag, ik zat toen al in de 3e kleuterklas en was dus bijna afgestudeerd, kwamen we op de koer en er waren 2 hinkelparcoursen geschilderd. Euforie, euforie! Hetgeen ongeveer 30 seconden later omsloeg in een geweldig massa-gevecht om het hinkelspel op te eisen.

Ik herinner me nog wel meer dingen van in en rond de kleuterklas maar eh… een andere keer misschien, ’t is nogal genant.

4 gedachtes over “kleuterklas

  1. Doet Nele dat ook als ze straks weer naar school mag: “Sjool! Sjool! Sjool!”? (…Of toch iets minder enthousiast?)
    Ik vind trouwens 1 september best ok ;-)

  2. Hetzelfde ‘probleem’ hier: Anna is zooooo klaar voor de kleuterschool maar is een maand ‘te laat’ geboren en mag dus pas na de herfstvakantie starten. Ik vrees dat het een lange twee maanden zullen worden.

  3. Nog een late 1september-reactie.
    Ik ga volledig akkoord met Nadia, begin september kan best meevallen. Met een weekje vertraging: nog een gelukkige verjaardag Nadia.
    En aan alle juffen en kinders: een leuk en leerrijk schooljaar!

Geef een reactie

