het gat

[als ik nu iemand zou vertellen dat ik sinds vorige week een tand kwijt ben en als die iemand dat dan in twijfel zou trekken omdat “gij daar toch niet over hebt geblogdingest bij mijn weten”, dan zou ik bijvoorbeeld plots kunnen beslopen worden door fundamentele twijfels omtrent dit medium]

[doch dit geheel terzijde]

Awel. Dus.
Sinds vrijdag ben ik de trotse eigenaar van “het gat f.k.a. wijsheidstand”.

Omdat de verwijderde tand op zijn minst van onbereidwilligheid kon worden beticht — die vrijdag lag ik al een hele tijd hulpeloos te zweten in de martelstoel, tussen tandarts S. en de al even bevallige assistente R., toen de verstandskies het dan uiteindelijk toch had begrepen (er werd eerder al gedreigd met de interventie van een Brabants trekpaard) — is mijn tandvlees nu behoorlijk gekneusd maar daar gaan wij niet over zeveren want vergeleken met de tandpijn die ik eerder had, is het nachtelijke bloedslikken en de lichte pijn die ik nu voel verwaarloosbare peanuts, hetgeen ik trouwens voorlopig best niet kan eten want verwaarloosbare pindanootjes hebben precies de omvang van ‘het gat’.

Maar ‘het gat’ dus. We zijn 3 dagen verder en ik ben het nog niet gewoon. Vandaag heb ik al wel een belangrijk voordeel van ‘het gat’ ontdekt. Zo net vóór lunch – ge zit met een hongerke – er met de tong even in prutsen (u wilt niet weten welk een lange tong ik heb) en dan uzelf nog kunnen plezieren met een stukje ontbijt, dat is plezant.

Plezant zeg ik u.

Geef een reactie

