lumbago, opnieuw

Zo’n 10 jaar geleden is een losgeslagen randdebiel tijdens een kopduel in mijn rug gesprongen, met zijn 2 voeten vooruit. Eén van de gevolgen was dat ik toen gestopt ben met veldvoetbal en enkel nog in de zaal ging voetballen.

Een ander gevolg van dat akkefietje is dat ik sindsdien een gemakkelijk slachtoffer van Lumbago ben, dat overkomt mij gemiddeld één keer per jaar. Deze keer kan ik misschien Henk Rijckaert een proces aandoen, want door zijn voorstelling gisteravond – waar ik overigens enorm van genoten heb – kwam ik op het onzalige idee om vandaag in den hof te werken. Om te beginnen ging ik bijvoorbeeld een gat in onze haag – het gat waar Lena altijd doorglipt – opvullen met een struik die ik elders zou uitdoen. Om te beginnen dus.

Meer dan een dosis pijnstillers inslaan, zit er dit weekend niet in.

Heeft u er trouwens een idee van bij welke handelingen er druk wordt uitgeoefend op uw (lage) rugspieren? Op een stoel gaan zitten, proberen rechtstaan, huilende kindjes oppakken, het bakske van tv oprapen, blogtekstjes typen, álles.

3 gedachtes over “lumbago, opnieuw

  1. Zwijgt, ik kan er van meespreken. Zo om het jaar is het bij mij ook prijs. ’t Is alweer zolang geleden dus ik vrees het ergste de komende weken, brr.. Het enige dat geholpen heeft, de laaste keer (ik had het toen al twee weken zitten) was naar een kraker gaan.

    Ohja: het gras afrijden? Met een tractor? Henk was de max! (Zaterdag gezien.)

Geef een reactie

