maatschappelijk aanvaardbaar

Gisteren ben ik ingewijd in Texas hold ‘em. De regels van het spel had ik onder de knie tegen de tijd dat ik normaal in mijn bed kruip maar nadien ging het behoorlijk, al heb ik natuurlijk afgesloten met verlies (niet dat we voor grof geld speelden hoor, 5 cent per fiche – poker voor mietjes dus).

Nochtans kon ik al pokeren, ’t is te zeggen de toogvariant, maar Texas is toch nog iets anders. Vandaag zwom het nieuwe vocabularium nog door mijn hoofd: burn, pre-flop, flop, small blind, big blind, fold, check, call, split pot, all-in,… en nu heb ik al de hele avond goesting in een nieuwe poker night. Geen wonder dat het in dit land nog steeds verboden is om dit spelletje (thuis) te spelen als er grote inzet mee gemoeid is.

In de wetenschap dat de kansspelencommissie een inzet toestaat “die binnen de maatschappelijk aanvaardbare normen valt”, vond ik het nogal zuur dat Leterme niet over de brug kwam met staatsgaranties voor mijn verloren spaarcentjes, ook al ging het dan om slechts 4 euro in totaal, terwijl het pokerplezier van bijvoorbeeld Maurice Lippens in mijn ogen toch niet “binnen maatschappelijk aanvaardbare normen valt”. Misschien ben ik niet “maatschappelijk” genoeg om zoiets te begrijpen.

2 gedachtes over “maatschappelijk aanvaardbaar

  1. Wij spelen dit ook regelmatig, hebben zelfs een ganse pokerset *fier*. Telkens voor 2,5 euro de man/vrouw, de winst (zo rond de 50 cent telkens :p) steken we in een pot en we gaan er dan ooit eens samen mee op weekend. ’t Zorgt wel altijd voor een avondje dolle pret, met bijpassende biertjes en kazen en de uren vliegen voorbij.

Geef een reactie

