wintertijd, oké, en nu is het gedaan, verdorie

En willen we nu gewoon met z’n allen afspreken dat we vanaf nu *nooit* nog onze horloges en wekkers en thermostaten en timers verzetten? Oké, dat is dan geregeld.

Ik heb er echt genoeg van. Er zijn ondertussen al zóveel artikels gepubliceerd die aantonen dat er niet kan aangetoond worden dat de zomertijd energiebesparend is. Dat de zomertijd dus geen bestaansrecht heeft. Dat je er eigenlijk alleen maar horloges en wekkers en thermostaten en timers mee kapot maakt.

Om nog te zwijgen over gedesoriënteerde bioritmes, waar ikzelf gelukkig geen last van heb wegens niet in het bezit van een gangbaar bioritme.

(alhoewel, mocht ik nu in de zomertijd als enige op wintertijd mogen leven, dan zou het leven ’s ochtends toch al iets minder ondraaglijk zijn, denk ik)

Wie is daar eigenlijk voor bevoegd? Minister van volksgezondheid? milieu? energie? winterslaap? Leterme?

6 gedachtes over “wintertijd, oké, en nu is het gedaan, verdorie

  1. Ha, dan zijn we al met twee. We kunnen misschien een actiecomité oprichten of zo… of een politieke partij. We hebben al een voorzitter en secretaris voor onze “AZP”.
    (= Anti-ZomertijdPartij)

  2. Ik ben voorstander van de zomertijd. Er zijn een aantal klokken die ik nooit aanpas, ik moet deze dan ook in maart niet meer verzeten. Al moet ik wel toegeven dat dit al tot grappige maar ook vervelende situaties geleid heeft.

    Wanneer we het zomeruur behouden zitten we toch ook gelijjk met UK? Maar die mogen dan natuurlijk hun wintertijd niet meer veranderen. Dat is handig wanneer je veel naar BBC kijkt. En ik heb alweer een programma dat niet opgenomen is omdat mijn video nog op zomeruur stond en ik op winteruur geprogrammeerd had.

  3. Zomer- of wintertijd kan me niet zoveel schelen – wel het 2x per jaar wisselen… ik doe mee!
    Ik vrees wel dat je een sterke Europese lobby zal nodig hebben, of zelfs een wereldwijde lobby. Wikipedia zegt me dat er ruim 70 landen een winter- en zomertijd hebben. Rechtstreeks naar de G8 of naar Ban-Ki-Moon???

  4. de switch zorgt inderdaad voor vervelende neveneffecten, maar mocht ik kunnen kiezen, dan behoud ik het zomeruur!! Liever ’s morgens in het donker, maar ’s avonds wat langer klaar….

Geef een reactie

