school (3)

Dat het goed gaat.
–voorlopig–

Lena doet dat prima.
Ze is flink, maar bij momenten nogal aanhankelijk.
Misschien zijn de juffen gewoon te lief.

Zeer opmerkelijk is dat ze plots veel beter begint te praten. Op 2 dagen tijd is haar woordenschat serieus uitgebreid en haar zinsbouw verbeterd. Echt.

En thuis lijkt alles in zijn plooi te vallen. Ze is af en toe nog ambetant tegen Zita maar alleen als die er bijna zelf om gevraagd heeft, bijvoorbeeld bij het luidkeels krijsend tergen onzer trommelvliezen. Maar voor de rest oké – bij momenten is ze zelfs superlief voor Zita (dan komt ze een knuffel en een tuut brengen, dat is echt vertederend).

Het kleuteronderwijs, dat is toch een gerief. Ze amuseren zich rot, ze leren daar vanalles en nog wat, en ’s avonds zijn ze moe. En dan kunnen ze op tijd in bed.

Vandaag was het dinsdag, dan moet ik ’s avonds werken (tot 21.30) – hetgeen in theorie betekent dat ik in de namiddag wat recup kan opofferen om haar af te halen op school. In praktijk geef ik dan bijvoorbeeld vervangingslessen voor zieke collega’s en deze keer heb ik dat geweigerd. (geheel terzijde: dat was bij mijn weten de eerste keer in mijn loopbaan dat ik iets geweigerd heb – een mens verandert, ik ben verschoten van mezelf)

Ik ben te voet gegaan, dat praat gemakkelijker. De wandeling alleen duurt 5 minuten, de wandeling met Lena duurde minstens 25 minuten en die zijn net voldoende voor een samenvatting van de dag. Dat de juf een liedje heeft gezongen met de “bokfuit”, dat “Beerrrrtje Brrrram” een boekentas heeft en dat ze vandaag vlees en patatjes heeft gegeten. En wat nog? “Vlees!” En wat nog? “Patatjes!” En wat nog? “Vlees!” En wat nog? “Patatjes!” En wat nog? “Vlees!” En wat nog? “Patatjes!” En wat nog?“Vlees!” En wat nog? “Patatjes!” En wat nog? “Vlees!” En wat nog? “Patatjes!” En wat nog? “Vlees!” En wat nog? “Patatjes!” En wat nog? “Vlees!” En wat nog? “Patatjes!”

En toen kwamen we thuis.
Morgen ga ik in de kleuterschool op zoek naar het weekmenu.

2 gedachtes over “school (3)

Geef een reactie

