korfbal

Woensdag ga ik met Lena naar de korfbaltraining.

’t Is te zeggen, we gaan eens op bezoek en Lena mag (even) meedoen als ze wil. Ik weet het, korfbaltraining klinkt als korfbaltraining maar eigenlijk wordt er niet gekorfbald en ook niet getraind. Gelukkig maar.

Het favoriete tijdverdrijf van Lena de laatste weken is lopen én springen én ballen gooien én ballen vangen. Echt waar. En het toeval wil dat wij vlakbij Korfbal Ganda wonen en ik vroeg me af op welke leeftijd zoiets begint, ik dacht 6 jaar of ouder. Maar ik had niet genoeg aan de website, dus ik een mailtje gestuurd. En dan begint een mens al eens te converseren.

Dus. Woensdag gaan wij naar de indoortraining, ’s winters trainen ze binnen in Rozebroeken en ’s zomers buiten in de Hogeweg. Lena is natuurlijk nog héél klein maar zij is wél al een kleuter, ha! Dus kan ze bij de Microben. Later worden dat dan Benjamins en vanaf 6 jaar zijn het Pupillen. Het programma van de Microben en de Benjamins ziet er als volgt uit: lopen, springen, werpen, vangen en veel spelletjes.

Eigenlijk kan het zowel Lena als mij niet schelen welke sport, ikzelf heb als kind duizend en één sporten gedaan en ik vond álles even leuk –behalve zwemmen, dat deed ik niet, maar dat is een ander verhaal. Dus heb ik ook wel eens korfbal gespeeld en ik herinner mij vooral dat het verschrikkelijk gecompliceerd was. Om onnozel van te worden: man-man-verdediging, vrouw-vrouw-verdediging, in uw vak moeten blijven, geen sliding tackles mogen doen, niet lopen met de bal, voldoende afstand houden,…

Enfin, een sport waarbij de scheidsrechter voortdurend moet roepen:
Dat Mag Dus Niet! [kijkt! een dieplink! – dat is een link die linkt naar een filmpje dat dan begint te spelen op het moment waar ik vind dat het leuk begint te worden, en daarvoor heb ik de tekens #t=1m06s achteraan de html-code toegevoegd – wijs!)

2 gedachtes over “korfbal

  1. ah maar zo wijs! wegens toen ook redelijk actief, heb ik als kind ook de ene na andere sport gedaan en uiteindelijk ben ik uitgekomen bij volley… leuk leuk dat ze er zo vroeg aan begint (allez ja, omdat ge schrijft dat ze toch heelderdagen met ballen loopt te smijten)

Geef een reactie

