music for life

Als u nu zélf zou mogen kiezen wat ze op de radio draaien, daar in dat huis op de Zuid. Waarom dan kiezen voor hetzelfde gejengel als het gejengel dat u voordien ook al op die radio kon horen en dus het gejengel dat u volgende week opnieuw op die radio zult horen.

Ik kan er echt niet bij.

En gisteren was er dan tóch eens een madam die het aandurfde om een cello suite van Bach aan te vragen maar bij stubru vonden ze dat 30 seconden van de Prelude wel volstond. Terwijl het gezaag van bijvoorbeeld Milow of het gezeur van pakweg de Kaiser Chiefs wel mag uitspelen.

Ik begrijp wel dat het eventueel voor sommigen verslavende radio of zelfs verslavende radio-televisie zou kunnen zijn, dat glazen huis. Maar dus niet voor mij. Het ADHD-gehalte is me net iets te groot. Na een tijdje word ik er onnozel van en verlang ik opnieuw naar het gejengel van mijn eigen kinders.

Maar nee. Natuurlijk vind ik het een geweldig initiatief en natuurlijk vind ik het fantastisch dat het zoveel succes heeft.

En ik heb ook met veel plezier een deel van mijn zondagavond opgeofferd om wat factuurkes te sturen naar enkele gulle adverteerders op gentblogt. Dus zó verzuurd ben ik nu ook weer niet. ;-)

[update: ik moet zo’n klein beetje mijn mening herzien want ik heb vandaag af en toe een straf nummer gehoord — 5 minuutjes geleden nog Johnny Cash met Folsom Prison Blues, terwijl ze normaal alleen maar zijn covers van U2 of Nick Cave draaien] [er is hoop, altijd]

3 gedachtes over “music for life

  1. Wees nergens alledaags in.
    Zeker niet in uw smaak. Wat een wijs persoon was hij, die niet wilde dat vele mensen plezier beleefden aan zijn zaken! De bescheidenen zwelgen niet in ordinair applaus. Sommige mensen zijn zulke opgeblazen kameleons van populariteit, dat ze meer genoegen beleven aan de adem van de massa dan aan de tedere bries van Apollo. En niet in begrip. Schep geen genot in de wonderen van velen: dat is niets anders dan kwakzalverij. De massa bewondert ordinaire dwaasheid en hecht geen waarde aan uitstekende raad.

Geef een reactie

