feest voor mij

Hevige discussies in dit huishouden.

Vandaag heeft Lena de godganse dag hetzelfde liedje gezongen.
Het liedje heeft ze geleerd in de kleuterklas en zij zingt het op deze manier:

“Een groene kas, vier kaarsen,
Maria kijkt zo blij,
Haar baby’tje komen,
’t Is feest voor mij en jou!”

Ik ga niet zo vaak meer in discussie met mijn oudste dochter maar dit kon ik echt niet aanhoren. Dat het wellicht een groene krans moet zijn, geen probleem. Dat het baby’tje wellicht zal komen, tot daar aan toe. Maar die laatste zin! Een flagrante inbreuk tegen het rijm én de goede wellevendheid. Dat moet dus ongetwijfeld zijn:

“’t is feest voor jou en mij

En niet “voor mij en jou”.
Dus, bij elk van de 893 keren dat ze het liedje zong, heb ik Lena op die fout gewezen, al dan niet zingend. Maar ze vindt het héérlijk, die controverse. En dan roept ze:

“Nééé! ’t is feest voor MIJ!”

Ze zou verdorie beter wat studeren op haar nieuwjaarsbrief. Het is namelijk niet “allerlieve kapoentje” maar wél “allerliefste kapoentje”, geen onbelangrijk detail. Helaas kan die nieuwjaarsbrief niet gezongen worden en moeten we op onze blote knieën smeken om het leuke versje toch één keer per dag te mogen horen.

2 gedachtes over “feest voor mij

Geef een reactie

