het nieuw masjien

Op Oudejaar was ik jaloers op de dienstdoende portrettentrekker.
Die had namelijk een écht toestel.

Dus heb ik mij exact hetzelfde aangeschaft, de Nikon D40 met objectief 18/55mm, namelijk dé digitale reflexcamera voor de absolute beginner (= ik).

En zo weet ik ook meteen aan wie ik hulp moet vragen als ik iets niet begrijp. Toch heb ik vandaag al vluchtig de handleiding doorgenomen. Eerder pro forma, want oefening baart kunst. De probatio pennae is al gebeurd.

Kijk, ik kan zelfs al een beetje scherpstellen:

5 gedachtes over “het nieuw masjien

  1. Ah, ja, daar heb ik ook naar gekwijld in de winkel.
    Eén van de voordelen van die Canon Eos 450d is dat je kan fotograferen met je schermpje (live view), dacht ik. Hetgeen ik dus niet kan. Maar jouw toestel is dan ook 150 euro duurder :-)

  2. Da’s grappig hoe onze ‘grote uitgaven’ lijken samen te lopen. Vorige zomer (vakantiegeld!) was er de Gazelle Cabby, en nu (eindejaarspremie!) een spiegelreflexcamera. De Nikon D40 is hier ook een tijdje in de running geweest, maar uiteindelijk is het een Sony Alpha 200 geworden.

Geef een reactie

