ypsilon, zita

Ik had een foto genomen van Zita en haar affaires met mijn cd-kast, gewoon ter illustratie van een onnozel stukje over de correlatie tussen het aantal uren nachtrust en de kwaliteit van mijn pedagogische vaardigheden.

Het valt niet te ontkennen dat ons chronisch slaaptekort iets minder aanzienlijk was in de tijd dat Lena nog geen zusje had. En dat wij toen ook wat consequenter waren in het toepassen van huisregels. De cd-kast is daar dus een mooi voorbeeld van. Niet één keer hebben we bij Lena toegelaten dat ze mijn nog-steeds-onbegrepen-eigenzinnig-maar-wél-deels-op-het-alfabet-gebaseerd-cd-klasseringssysteem* door de mangel haalde.

En bij Zita zijn we dus iets lakser.
Wegens geen goesting wegens gebrek aan energie wegens gebrek aan slaap.
En dan zijt ge al wreed content als ze zich eens in stilte bezighoudt, ook al is het met speelgoed van papa.

Maar! Ik laad die foto op mijn computer… en wat ziet mijn lodderig oog?

zita swoon

Ze heeft zich dus eerst een weg door de ypsilon geworsteld om dan in het Z-vakje de cd’s van Frank Zappa en John Zorn ongemoeid te laten en die van ZITA Swoon er uit te vissen, *“eh… maar beste Ivan, als Zappa en Zorn in het Z-vakje staan, dan moet Swoon toch gewoon in het S-vakje staan?” Ah nee hé, dat is tegen mijn systeem, want Zita Swoon is een groepsnaam en Frank Zappa en John Zorn zijn echte namen van echte artiesten en dus worden die op achternaam geklasseerd, dat is toch een duidelijk systeem, vind ik, maar ik ben al 12 jaar samen met iemand die dat systeem nog steeds niet doorheeft en daarom nooit een cd’tje oplegt, tsss — nog een geluk dat dit weblog niet door ingeborgskes of andere kabbalistische bachbloesems wordt gelezen, of die zouden alras durven beweren dat er indigo in ’t spel is ;-)

4 gedachtes over “ypsilon, zita

Geef een reactie

