ziek (2)

Dat van dat nieuwjaarskaartje vorige maand, dat ik toen zei dat alles beter wordt in 2009, dat was maar om te lachen hé.

Bon. Vorige week waren we dus allemaal ziek.
En zoals dat gaat, ging de meest zieke met alle aandacht lopen. Dinsdag waren haar drugs op en kwam haar eetlust terug. En was gisteren de onthaalmoeder niet ziek geweest, dan hadden we Zita zelfs in de opvang gedaan, zo goed ging het. Maar de voorbije nacht is ze plots zeer ziek geworden. Zeer. Meermaals overgegeven, ook als er niks meer was, geen vocht binnenhouden, hoge koorts, hoestbuien, krijsen van de pijn, niet geslapen, enfin.

Ik met Zita vandaag naar het ziekenhuis, niet naar spoed want de koorts was iets gemilderd en ze had ook wat vocht binnen. Snel spijt gekregen van mijn beslissing want drie kwartier moeten aanschuiven aan de kassa en nadien meer dan een uur in de wachtzaal gezeten. Onderzoek + bloedprik. Dan naar radiologie voor een longfoto. Diagnose: beginnende longontsteking. Gelukkig was er geen plaats in het ziekenhuis en kreeg ik het vertrouwen van de kinderarts (waar we trouwens vlakbij wonen) om zijn bevelen strikt op te volgen en de afspraak om telefonisch contact te houden.

Opnieuw antibiotica-kuur, de 3e al in één maand tijd, deze keer een tweegangenmenu van 2 verschillende producten en 10 dagen, wegens de kans bestaat dat de vorige antibiotica-sessies net niet lang genoeg geduurd hebben, maar het is moeilijk om zoiets met zekerheid te zeggen.

En terwijl ik dit aan het schrijven ben, krijgen we het resultaat van het bloedonderzoek. En dat was hoopgevend.

In 2009 wordt alles beter.

5 gedachtes over “ziek (2)

  1. Oei… dat is minder leuk!
    Laat dat ‘beter’ worden hier ook maar komen.

    (Ik ben anderhalf uur geleden met zoonlief-van-al-bijna-twaalf ook naar de huisarts geweest, want twijfel durft me soms te bekruipen als zo’n kind na even een opflakkering weer zijn longen uit zijn lijf aan het hoesten is, en zelfs de TV hem niet meer kan bekoren. )

    Maar al-bijna-twaalf is toch een hemelsbreed verschil met zo’n hummelke, dus ik voel heel erg met je mee.

  2. Als het je een troost mag zijn, het is hier van hetzelfde.
    Oma en Opa gaan bij de 2 kindjes oppassen, zij worden dan op hun beurt ziek en als ik in het wekend bij opa en oma op bezoek kom, dan heb ik het ook zitten. Zwaar spul, die virusdinges!

  3. Ach, dat arm bolleke! Ik heb met jullie te doen. Longontsteking is niet niks, jammer genoeg spreek ik uit ervaring (Wout een tijd terug). Leg haar maar goed in de watten…

Geef een reactie

