vrolijk lentelied

Er is wat plaats vrijgekomen in mijn hoofd.
Vanaf nu:

“De winter, de lente, het zit allemaal tussen de oren.”

Ik moet na het werk mijn fietsverlichting niet meer aansteken — en niet alleen omdat ik uitzonderlijk vandaag om praktische redenen met de auto reed, maar gewoon omdat het niet meer donker is om 17u — en daar word ik vrolijk van.
Daar is de lente.

Hetgeen er mij trouwens aan doet denken dat Lena de laatste tijd dingen uit haar botten slaat waar wij allemaal vrolijk van worden. Sinds kort voert zij uitgebreide dialogen met zichzelf — als de poppen het even gehad hebben of als de poppen op straf staan omdat ze elkaar geduwd hebben — en dan zegt ze bijvoorbeeld:

“Kijk Lena, het is nu al een beetje donker buiten.”
-antwoordt ze zichzelf: “Maar ik ben een beetje bang, je moet niet donker maken, je moet licht maken en je moet licht op de gang aanblijven.”
-antwoordt ze opnieuw de andere zichzelf: “Maar Lena, je moet niet bang zijn, want donker is ook wel een beetje lief.”

Het kan niet op. Er zijn geen zieken meer in ons huis. Sinds gisteren hebben we ook de (voorlopig) laatste respiratoir-kinesitherapeutische-zitbalsessie met Zita achter de rug en dat zal ons ongetwijfeld wat meer eh… ademruimte geven in onze dagplanning. Hetgeen ons dus al even ongetwijfeld uit de dagelijkse routine ‘opstaan-kinders-werk-kinders-kinesist/dokter-koken-kinders-doodvallen-opstaan-doodvallen-en weer doorgaan’ zal halen (en we begonnen het net gewend te worden) en dus komt alles weer goed en daar worden wij ook vrolijk van.
Daar is de lente.
(oké, we moeten morgen nog wel op controle bij de dokter, wegens dit weekend opnieuw een longfoto laten nemen, maar we zullen voor het gemak zeggen dat Zita genezen is, iedereen blij dan) (en oké, ze wordt nog steeds enkele keren wakker ’s nachts maar het is niet meer extreem, ze zit nu op het niveau van november ongeveer, en daar kunnen wij mee leven)

En hieronder staat dan het youtube-filmpje dat naar de titel refereert.
Of nee, toch niet, Jan De Wilde is Madonna niet. Dat zou trouwens geen zicht zijn.

2 gedachtes over “vrolijk lentelied

  1. De volgende keer dat ik Jan zie, zal ik de blijde boodschap dat hij Madonna niet is overbrengen. De mens zal intens gelukkig zijn, dat kan ik je verzekeren.
    En heel tof dat het eindelijk wat beter gaat ten huize Deboom!

Geef een reactie

