schone liedjes

In voorbije lange dagen heb ik in vroege en late uren, wegens dat het bed te ver of te hoog, of de televisie te leeg, of dat er geen fut voor iets onledigs was, enfin, in die uren heb ik af en toe wat schone liedjes aangeklikt op het computerscherm.

Resultaat is eurosong-antigif, een wreed schone afspeellijst, weliswaar van ’t soort waar ik mijn huisgenoten niet mee derangeer.

Mijn hemelse liedjeslijst bevat nu al meer dan 337 minuten luisterzeer. Maar ik vul verder aan, dat is de bedoeling.

En omdat het kind een naam moest hebben, heeft het kind een naam: single malt. Waar overigens verder niet te veel achter gezocht moet worden (al mag gezegd dat de geselecteerde liedjes bijna ook allemaal iets puurs en compromisloos in zich hebben, en dat ze hun smaak pas prijsgeven als er tijd is, heel veel tijd, en dat ze zich dan als een flanellen deken over uw schouders gooien)

(en traaaaagheid, dat ook)

Geef een reactie

