hollandse handelspraktijken (hema op hol)

Misschien heeft u vandaag de Hema-folder in de bus gekregen?
En misschien wil u ook heel graag zo’n loopfietsje voor 40 euro?

loopfiets

Wacht. Geen paniek.
De promotie begint morgen pas (van 27 mei tot 9 juni).

ophol

Maar. Helaas. Pindakaas.
Vóór u zich morgen naar Hema rept, wil ik toch even melden dat uw kansen op een loopfietsje ongeveer nihil zijn.

Dat zit zo. De Hema-bestelwagen kwam gisteren maandag de hebbedingetjes leveren: 2 stuks per winkel. En die werden gisteren (maandag!) meteen in de rekken gelegd.

Toen wist ik nog van toeten. En ik zie die fietsjes liggen…
Maar nergens een info-bord of prijs-etiket. Ik spreek een winkelbediende aan.

“Die loopfietsjes, is dat een promotie?”

“Ja, vanaf woensdag.”

“Oei, dus ik kan ze nu nog niet kopen?”

“Toch wel.”

“Ah ja, maar dan nog niet aan promotie-prijs zeker?”

“Natuurlijk, er is maar één prijs: 40 euro.”

“Ah! Eh… maar ik kan het nu niet meenemen want ik passeer gewoon met de fiets. Ik veronderstel dat er later nog nieuwe stukken binnenkomen?”

“Neen. Ik denk het niet. We hebben 2 fietsjes gekregen.”

“Ah. Bon.”

Ik heb er dus wel één gekocht. Dus ik ga nu niet gaan opzoeken hoe je een klacht moet indienen voor een flagrante inbreuk tegen de wet op (on)eerlijke handelspraktijken (of hoe dat ook moge heten), dat zou te onnozel zijn. Maar indien u zo’n fietsje misloopt, dan weet u dus waarom.

Het is een misloopfietsje.

8 gedachtes over “hollandse handelspraktijken (hema op hol)

  1. Allé al maar goed, dat ik dit hier lees. Want meestal krijgen we pas dinsdag de reclame van den HEMA. Dus tegen dat ik terug ben van ’t werk en het blaadje gelezen heb is de HEMA dicht. En aangezien ik woensdagvoormiddag ook werk zou ik dus 99 kansen op 100 op niks gereden zijn. En me een bult geërgerd hebben aan die praktijken (die Aldi en lidl trouwens ook voeren…)

  2. voor diegenen die er eentje mislopen: wij hebben er eentje van Decathlon, 45€, deel van hun dagdagelijks assortiment, van plastiek en hij lijkt stukken steviger dan de houten versie Heb ergens gelezen dat ze gemakkelijk barsten, die goedkope houten modellekes ;-D

    1. Wij hebben ook nog een ander (2ehands) metalen loopfietsje maar dat is voor Lena nog veel te hoog, terwijl die houten loopfietsjes zeer laag komen. Heeft dat plastieken ook rubberen bandjes?

      1. ja rubberen bandjes, het modelleke lijkt enorm goed op dat houten fietsje van de Hema. Het zadeltje is te verstellen met een € en kan heel laag. Daarom kochten wij ook dat fietsje, de meeste modellen zijn veel hoger. Eigenlijk kochten wij het voor Lili (2j2m) maar die wil er niet op, nochtans past ze er ook. Stella kan er al goed mee rondcruisen. Meters legt ze af, al bollend met haar benen in de lucht.

  3. Bij Hema zijn dergelijke koopjes vaak eenmalige artikels die ze met de smoes van “verlaagde prijs” bij de promoties ploffen. De truuken van de Hemafoor…

  4. Bij ons waren er geen fietsjes geleverd, maar kon er een bestellen of reserveren.
    Meer dan een maand na de aanbieding kreeg ik telefoon ik mijn fietsje mocht komen halen.
    Enkel vrees ik dat wel dat het een fiets is die is terug gebracht want één van de banden is slecht, heel moeilijk op te pompen en na een week weer plat.

Geef een reactie

