signalen, signalen

Het einde van het schooljaar komt niks te vroeg.
Je merkt het aan kleine dingen.

Donderdag ontdek ik, ter hoogte van de Weba, een dreumesje achterop mijn fiets. Zita moest eigenlijk 2 kilometer eerder bij de onthaalmoeder zijn gedropt — ze vond het leuk op de fiets en hield zich van de domme (hetgeen ze ook nog wel een klein beetje is, we moeten daar eerlijk in zijn). Dus wij rechtsomkeert en dan ik weer rechtsomkeert.

Vrijdag vertrek ik alweer met Zita naar de onthaalmoeder en valt mijn frank pas wanneer we aan de fietsenstalling van de school van Lena staan. Dus wij rechtsomkeert en Zita deed Gromit na.

Zaterdag in de late namiddag vlieg ik snel nog even naar Brico omdat ik tuinpaaltjes nodig heb om een snoeiafvalconstructiedink te bouwen — het is dát of een remorque aanschaffen en daar heb ik nu eens echt geen zin in. Ik wéét dat ik in de drive-in-afdeling moet zijn maar toch parkeer ik mij op de grote parking, waarna ik gezwind de Media Markt binnenwandel en pas wakker word als de meneer van de security mij zegt dat het ondertussen al bijna avond is, als reactie op mijn “goedemorgen”.

Zondag word ik met zachte hand door de drukke dagplanning geloodst — het is het lot van een vader op vaderdag. Daardoor heeft niemand echt gemerkt dat ik een groot deel van de dag liep te piekeren over nakende voortgangsgesprekken met bepaalde cursisten en over eindevaluaties en ook over de waslijst dingen die zeker vóór begin juli nog in orde gebracht moeten worden, en nog dingen.

Maandag neem ik koffiepauze en ga terug aan het werk. Geen kwartier later heb ik weeral goesting in koffie — raar — maar ik kan mijn kopje niet vinden. Geen nood want ik moet toch de kant van de keuken uit, wegens kopiemachine nodig. Ik erger me onderweg ook nog even aan ’t feit dat iemand zijn volle kop koffie op de tafel naast de kopiemachine laat staan. En dat die daar koud staat te worden.

Dinsdag, morgen is het dinsdag. Ik heb het opgezocht.

7 gedachtes over “signalen, signalen

  1. Dat van donderdag is té grappig. Ik ben er ook zeker van dat Zita het gewéldig zou gedaan hebben op jouw school. :-)

    En voor de rest: ayup – ’t is een ratrace soms hé. Ons huis zou opgeleverd worden vanmiddag. “Zou” als in de onvoltooid toekomende tijd.

Geef een reactie

