trouwfeest

We schrijven zondag, 7 uur ’s ochtends.
Lena staat op.

“Mag ik trouwen?”

Ik ben niet echt wakker, ik zeg “ja”, dat is korter dan “nee”.
(ik kwam er zelfs niet toe mij af te vragen vanwaar ze dat idee haalt)

Bleek dat ze nog niet aan een partner had gedacht. Maar ze was wild enthousiast over ons voorstel. Helaas was de bruidegom niet meteen voorhanden en Lena wilde *nu* een trouwfeest. Zita dan maar.

Er moest sjiek getafeld worden.

trouwfeest

En later op de dag werd er uiteraard gedanst. Het was eucharistieviering op Radio1 en Lena was boos — “die radio is niet voor kindjes, maar voor mensen en vrouwen” (sic) — gelukkig was er nog Radio2, “dát is wél voor kindjes”, zei Lena. Ze nam meteen ook de rol van zatte nonkel op zich. Maar we vonden geen plastron.

trouwfeest

Let u trouwens op het danspasje van Zita.
(we stuurden vandaag een subsidiedossier naar de Ministry of Silly Walks)

Het huwelijk heeft deugd gedaan.
Lena en Zita hebben gisteren naar ’t schijnt de hele dag vredig samen gespeeld.

trouwfeest

Maar vanavond zat er al een haar in de boter.
Benieuwd wie het eerst de scheiding aanvraagt.

2 gedachtes over “trouwfeest

Geef een reactie

