altijd een beetje reizen

De keren dat ik op een jaar de tram of de bus neem, zijn op één hand te tellen. Soms loopt het vlot, soms loopt het minder vlot. En heel soms, vandaag bijvoorbeeld, durf ik beweren dat ik nooit nog op een bus of een tram stap.

[crónica de un ataque de nervios anunciado, 2 klassiekers ineen]

3.10 — de mug moet dood, ik kan er niet bij want ze zit op het plafond, in het schemerdonker kieper ik een wasmand om en ga er op staan, ik schiet door de wasmand, ik lig de hele nacht wakker door een snee in mijn enkel en een bloeduitstorting — het is nogal bepalend voor de rest van de dag

7.50 — Brusselsesteenweg — neen ik heb daar niks verkeerds mee gedaan meneer, alweer niet, want het is niet de eerste keer dat die f*cking elektronica niet werkt en dat er weer een belangrijk stuk zal moeten besteld worden waardoor het vandaag niet meer zal klaar zijn — en ja het is verdomd lastig in dit weer als uw ruit niet meer naar beneden kan omdat de knopjes niet werken en ja ik heb er spijt van dat ik destijds voor een auto zonder airco heb gekozen, ha ha, ja da’s lachen

8.20 — Ledebergplein — pijn in mijn enkel van ’t schuren tegen mijn sandalen, ondanks een geelblauwe pleister van tweety want ik vond geen grotemensenpleisters — ik probeer een buskaartje uit de automaat te halen, er zit iets vast in de geldgleuf waardoor mijn geld voortdurend weer op straat rolt, de tram komt — ik leg dat uit aan de buschauffeur en betaal een kaartje, voor 1,60 i.p.v. 1,20 euro — hij geeft mij een foldertje met een telefoonnummer en zegt dat ik moet bellen en dat ik op die manier mijn 40 cent kan terugkrijgen — ik zeg dat hij het waarschijnlijk verkeerd begrepen heeft want dat ik eigenlijk alleen maar wil dat hij dat probleem van de defecte automaat meldt aan de automatenhersteldienst — hij antwoordt mij dat hij mij die 40 cent niet kan teruggeven, ik begin bijna te huilen

8.40 — Geraard de Duivelhof — tram 4 stopt en heel erg veel mensen moeten blijkbaar aan Geraard de Duivelhof zijn, wat zeg ik: iedereen verlaat de tram behalve ik — de chauffeur, die mij een moeilijke mens vindt, zegt dat de tram niet verder rijdt — uiteraard, dat had ik moeten weten, uiteraard — ik wil graag het verhaal van de mug vertellen aan de chauffeur maar net op dat moment word ik aangesproken door een ex-cursist van mij, die had de ontreddering in mijn gezicht herkend wegens ooit bij mij les gevolgd op een voormiddag

9.01 — Dok Noord, één minuut te laat voor vergadering — nu al nat van ’t zweet — en pijn in mijn voet — de temperatuur in het vergaderlokaal is mensonterend, mensonterend

12.10 — Salvatorstraat, tramhalte, ik was het bijna vergeten maar ik heb een etentje in de Bennesteeg — tram 4 komt niet — tram 4 komt — tram 4 stopt in de Lange Steenstraat, ook dat nog, uiteraard — ik heb pijn in mijn voet maar doe de voettocht door het stof en tussen de camions naar de Bennesteeg — Lena is flink en morst maar een beetje spaghetti op haar schoon kleedje — het eten is er trouwens zeer lekker, daar in ’t Hetekoekje, ik moet er maar eens een review van schrijven voor die stadsblog

13.30 — Sint-Elisabeth-begijnhof, vergadering — mijn voeten zijn heel erg boos — de rode wijn was een slecht idee — de oogleden wegen kilo’s — zweetdruppels kriebelen aan mijn kuiten

16.00 — Poel, tramhalte — bus 38 komt niet — een half uur later, bus 38 komt niet — ik ontdek het papier waarop geschreven staat dat deze halte uitzonderlijk op donderdag 2 juli is afgeschaft wegens werken aan de Sint-Michielshelling — ik ga te voet naar Sint-Jacobs en merk onderweg dat ik aan het manken ben

17.20 — thuis, de kinderen lastig, ik lastig, iedereen lastig — er wordt gevraagd wat er morgen vrijdag op het programma staat — ik zeg: personeelsuitstap, een wandeling — terwijl ik ijsblokjes maak en twee Duvels in de diepvries leg

6 gedachtes over “altijd een beetje reizen

  1. Oeioei, wat een dag! Gij komt nogal dikwijls dingen tegen met wonden en blauwe plekken en zo van die dingen hé. Geboren voor fysieke ongelukken blijkbaar. Courage.

Geef een reactie

