het ligt hier precies efkes op zijn gat, denk ik

Ik had iets willen schrijven over Leonard Cohen van ’t weekend. Hoe serieus ik onder de indruk was. En omdat geen enkele krant is gaan kijken want alle nog niet ontslagen muziekjournalisten overal te lande zaten gezamenlijk ergens op een wei om daar aan tachtigduizend mensen te vragen of ze naar Metallica of Milk Inc gingen kijken.

Ik had ook iets willen schrijven over de turbulentie van deze dagen. Werken, ça va nog. Vakantie, daar kunnen wij ook mee leven. Maar als die twee dingen elkaar beginnen doorklieven, dan schiet de nachtrust en de ademruimte er bij in.

Over dat concert gisteren op Gent Jazz, om kou van te krijgen bij momenten.

Over Lena. Die het precies lastig heeft, met het leven. Ze is óf poeslief óf onhandelbaar, geen weg meer tussen. En ze speelt graag smart ass. En hoe uitputtend.

Over Zita. Die plotsklaps begint te babbelen en hoe onvoorstelbaar schattig wij dat vinden. Ze zegt voortdurend probeerwoordjes en plakt daar meestal tjup (of zoiets) achter. Ze zegt dan bijvoorbeeld watestjup voor ‘water’ of kaatjuptjup voor ‘Kaatje’.

Eerst. Lucht. Happen.

Een gedachte over “het ligt hier precies efkes op zijn gat, denk ik

Geef een reactie

