plopsalom

Lena speelt met Lego-popjes.

“Kom kindjes, ik ben juf Lena. Jullie moeten luisteren en jullie moeten flink zijn. En als jullie flink zijn, dan gaan wij met het vliegtuig van de koning naar… Plopsalom!”

Ik verslik me in mijn koffie.
Het woord “Plopsaland” is hier nog nooit gevallen.

Lena? Wáár ga jij naartoe?

“Naar Plopsalom.”

Wat is dat, Plopsalom?

“Plopsalom, dat is Plopsalom. Dat is hééél ver.”

Bedoel je PlopsaLAND?

“Nééééé! PlopsaLOM! Niet PlopsaLAND! Jij mag dat niet zeggen papa! PlopsaLOM! PlopsaLOM! Want… PlopsaLAND, dat is niet waar! PlopsaLAND… dat is voor… STOUTE kindjes!”

Oké, oké.

Het zal er toch ooit eens van komen. Vrees ik. Ooit.

Een gedachte over “plopsalom

  1. stuur da kind ne keer nr Plopsaland aub… En anders nemen wij ze wel eens mee.
    Ge gaat zien hoeveel plezier ze daar aan zal beleven. Vooral de actiedagen van de lerarenkaart in het oog houden.

Geef een reactie

