dag 1

Dag één zit er zo goed als op.

Maar eigenlijk ben ik al woensdagochtend aan de feesten begonnen.
Met veel cava maar vooral met heel veel water.

achterdok

Vandaag was ik dan present op een bijzondere stadswandeling.
(morgen uiteraard verslag op uw vertrouwde zender)

goedertier

Om 14u thuis om snel wat foto’s op de computer te gooien en dan met de kinderen naar de parade te gaan kijken.

parade

parade

Op de eerste dag doe ik ook traditiegetrouw een tochtje langs de plaatsen waar u mij de rest van de feesten al zeker niet zal tegenkomen. Met twee vermoeide kindjes, na de parade, was dat niet evident — we hadden maar één buggy mee (in de bakfiets) omdat we hadden voorzien dat de meisjes om beurt ambetant gingen zijn en dus niet tegelijkertijd, het is niet te geloven hoe naïef wij nog kunnen zijn.

Er toch nog in geslaagd om de nieuwe versie van het Laurentplein (Gent Beach) en Sint-Baafsplein en de Belfortstraat te doen, locaties die we dus niet meer zullen halen deze feesten.

laurentplein

Terug naar huis gebakfietst, kindjes in bed gestopt, mailbox doorploeterd, dingen gedaan, filmpje gekeken, verslag getypt, foto’s geselecteerd, avondetappe.

En dan is het plots 23.39.u en komt het moment waarop ik in lang vervlogen tijden er stilaan aan begon te denken om te beginnen afzakken naar de feesten. Er werd bijvoorbeeld verzameld op mijn kot, er werden rare dingen gerookt en goedkope dranken gedronken. En tegen de tijd dat de Vlasmarkt al aan de Irish Coffee zat, arriveerden wij aan de Charlatan, waar de rest van het gespuis op ons zat te wachten, of niet. Voor geen geld ter wereld had ik toen willen ruilen met het soort Gentse Feesten dat ik vandaag beleef. En voor geen geld ter wereld zou ik vandaag willen ruilen met het soort Gentse Feesten dat ik toen beleefde.

En ik zie dat het goed is.

Geef een reactie

