dag 2

Poppenkastdag vandaag. Om Lena in de sfeer te brengen, had Nele het idee om poppenkastpoppen te maken. Morgen nog schilderen en afwerken en uitproberen.

pop

De kinderen waren eigenlijk lastig en vermoeid opgestaan en ze zijn de hele dag zo gebleven. Zita heeft het middagdutje niet gehaald en heeft vóór het middageten geslapen. Lena weigerde een dutje te doen. We wisten op voorhand wat de consequenties daarvan zijn maar als Lena geen dutje wil doen, dan wil Lena geen dutje doen.

Dan maar onmiddellijk naar de stad vertrokken.
Met de bus, wegens schrik van de combinatie “rukwinden + bakfiets”.

bus
(let u trouwens op het tienermeisje dat per se op de foto wilde!)

Op het Braunplein waren de rollen omgedraaid. De kinderen waren toen even flink en ik was behoorlijk pissed omdat wij eerst aan de verkeerde kant van de theaterwagen aan het wachten waren en omdat de poppenspeler nogal arrogant was en omdat ik geen beenruimte had en vooral omdat ik niet mocht fotograferen. Lena heeft genoten, ook al heeft ze geen woord begrepen van het verhaal (in het Frans) en al heeft ze meer rechtop gestaan dan gezeten, maar soit.

Zita loopt al enkele dagen “Kijk ies!” te roepen en uiteraard heeft ze dat tijdens de voorstelling ook af en toe gedaan. Met Zita naar buiten gaan was geen optie, het publiek zat opeengepakt in een donkere afgesloten vrachtwagen. Ik vond Zita grappiger dan de poppenspeler maar dat komt enkel omdat het niet klikte tussen de poppenspeler en mij. Ten bewijze deze testfoto, die ik maakte op het moment dat hij mijn fototoestel ontdekte.

topolino

De rest van de dag hebben we nog wat straattheater meegepikt, waaronder Mono the monkey maar ik had geen goesting meer om foto’s te maken. We zijn ook nog in het Huis van Alijn geraakt (en ik heb daar een prachtig boek gekocht). Later nog een fikse wandeling, gepasseerd langs een onbeduidende steeg en langs het Baudolopark, dan aan Portus Ganda een ijsje gegeten en via Schoolkaai naar Dampoort, want onze bus (38) wil tijdens de feesten niet dichter bij het centrum komen. Morgen terug fietsen.

2 gedachtes over “dag 2

Geef een reactie

