dag 4

De helft van ons gezin werd gedelegeerd naar een barbecue. De hele middag en namiddag heb ik alleen met Lena doorgebracht. De zusjes gescheiden, de aandacht voor zich alleen, op hun niveau. We moeten dat vaker doen want het is voor alle partijen telkens een verademing. Apartheid, dat is zo zot nog niet.

’s Middags pizza-feest. Lena zegt: “Mmmh… lekkere spaghetti!” en ligt dan in een deuk — humor van een driejarige — en ik had niet veel geslapen dus lag ik ook in een deuk, waardoor Lena denkt dat ze een fantastisch goeie mop heeft verteld en daarom nog twintig keer al lachend “Mmmh… lekkere spaghetti!” herhaalt, waardoor ik telkens opnieuw nog meer in een deuk lig, waardoor Lena echt niet meer bijkomt, tot mijn kaken zeer doen van ’t lachen en ik wens dat dit moment kan ingepakt worden en in een schuifje kan gestopt worden, voor later, om dan eens open te doen als ’t moeilijk gaat tussen ons.

Dan met de fiets naar de Trommelstraat. Daar hadden we om 14u30 rendez-vous met een nogal rare meneer. En dan naar het EFTC poppenkast gaan kijken. Lena zei: “het is wééral un deux twa!” maar ze vond het wel leuk. Eergisteren had ik Lena tot drie leren tellen in het Frans, n.a.v. een Franstalige poppenvoorstelling die we hadden gezien. Sindsdien horen wij al 2 dagen “un deux twa”. Ik was vooral verbaasd dat Lena die taal onmiddellijk herkende als de taal van “un deux twa”.

discomaria

Dan zijn we ook nog naar een zeer marginaal feestje geweest. Het onweer barstte los en vóór we het goed beseften zaten we met honderd mensen en evenveel krijsende baby’s in de enige echte tent van super show show te schuilen voor de gietende regen. Lena zat daar een ijsje te eten in haar Jip-en-Janneke-regenpak en ik in t-shirt want dat doe ik nu altijd als ik alleen met de kindjes op stap ga: ik ben als de dood om iets te vergeten voor de kinderen — eigenlijk niet, maar ik ben wel als de dood voor de eventuele commentaren dat ik eventueel iets vergeten ben voor de kinderen — waardoor ik telkens opnieuw vergeet om voor mijzelf te zorgen.

bataclan

bataclan

bataclan

bataclan

bataclan

Geef een reactie

