rommelmarkt

Vandaag stond ik de eerste keer in mijn leven op een rommelmarkt.
En wijs jong!

Nochtans zijn rommelmarkten mijn ding niet. Afschuimen doe ik nooit.

Anders wél mijn ding = dagje buitenlucht + frigobox + fijn gezelschap.
(en daar dan nog dik voor betaald worden, ongeveer 130 euro opbrengst)

Ik heb verkocht:

  • een tweelingbuggy
  • twee barkrukken
  • een zeer lelijke fietshelm
  • een luieremmer
  • een boekentasje, een rugzakje, een schoudertasje
  • een soort matje om niet uit te glijden onder de douche
  • een nep-swiffer
  • drie bureaulampjes
  • speelgoed: een kassa, een puzzel, een domino-spel, een houten hond, een houten meetrekdiertje, een sleutelpoppetjesvormenhuisje, een autootje dat muziek maakt, een rammelaar en nog wat andere dingen
  • heel veel kinderkleren, ongeveer de inhoud van 2 wasmanden vol, we waren dan ook onverantwoord niet-commercieel bezig (alles van kleren aan 50 cent)
  • een tiental knuffels
  • en dan nog alle dingen die ik al vergeten ben

Ik heb niet verkocht:

  • een houten hobbelrups
  • een ergonomische bureaustoel
  • een lading kinderkleren
  • een lading knuffels (ook al gaf ik ze vanaf 17u aan iedereen gratis mee)

Ik had nog kúnnen verkopen: ongeveer 10 keer meer.
Maar dan heb ik een grotere auto nodig. En dan zwijg ik nog over de inhoud van de zolder. En over de inhoud van het tuinhuis. En dan zwijg ik ook nog over boeken en cd’s en dvd’s.

Er moeten dringend heel veel dingen wég uit ons huis, vind ik. Maar daarover zal onderhandeld moeten worden. In dat soort onderhandelingen delf ik doorgaans het onderspit, wegens niet bevoegd om te begrijpen wat het belang is van meer dan 10 poppen en 3 poppenbuggy’s enzovoort enzovoort.

Volgend jaar sta ik er weer. Als ik zo lang kan wachten tenminste.

5 gedachtes over “rommelmarkt

  1. Wij hadden 50 à 60 euro winst, maar het duurste stuk verkochten we aan 4 euro. En ja, we kunnen nog wel eens een rommelmarkt doen. Maar het was een goed gevoel om gewoon een doos en twee zakken minder in de auto te moeten proppen achteraf. Ik denk eraan om op het Baliepleintje te staan op 26/9, ik mag als bewoner (ik wil wel een stukje afstaan)

  2. 10 poppen? poppen kunnen “poppenkinderen” worden en je kinderen doe je toch ook niet weg. Maar dat zullen alleen poppenmoedertjes verstaan.

Geef een reactie

