bezoekers pesten

Corelio weet niet dat online bezoekers ook (potentiële) klanten zijn. Of ze willen het niet weten. Wellicht vinden ze pestgedrag geoorloofd omdat hun websites gratis toegankelijk zijn.

Oké, ik vind ook dat reclame moet kunnen, want een degelijke website onderhouden kost nu eenmaal geld, zelfs als de redactie volledig uit vrijwilligers zou bestaan, dan nog zit je met vaste kosten. Ik stoor mij niet aan bescheiden advertenties, zoals google ads of zelfs niet-schreeuwerige banners aan de kant.

Maar zo’n overlay, dat is er eh… over, vind ik.

overlay

De digitale kloof wordt er trouwens alleen maar breder door. Ik denk niet dat ook maar één van mijn cursisten zou weten wat te doen om het artikel te lezen — je moet namelijk rechts bovenaan op die hele kleine lettertjes ‘ga naar standaard.be’ klikken, hetgeen eigenlijk niet klopt want als je daar op klikt ga je niet naar ‘standaard.be’ maar naar de rechtstreekse url van het artikel, wat je trouwens al eerder had gedaan in de hoop het eigenlijke artikel te lezen– áls ze al zouden weten dat die overlay niet het artikel is.

De overheid wil iedereen op het internet, ook senioren.
Maar het internet wil niet mee.

Een gedachte over “bezoekers pesten

Geef een reactie

