van die keer met die kerstkaartjes die er niet waren

Tien dagen geleden, op 14 december, heb ik online — bij HP omdat ik daar een couponcode had — kerstkaartjes gemaakt voor familie en vrienden. En meteen besteld en meteen betaald.

Volgens de orderstatus is die bestelling op 16 december verzonden.

De postbode had ook vandaag niks bij zich.
En morgen is het Kerstmis en dan is het weekend.

Dus bel ik naar het postkantoor maar die nemen niet op en laten hun telefoon doorschakelen naar de klantendienst van De Post. Na 37 keren op nummertjes duwen heb ik een persoon aan de lijn, gebuisd voor Van Quickenborne. Die persoon luistert aandachtig naar mijn verhaal en schakelt mij door naar de pakjesdienst. De pakjesdienst luistert aandachtig naar mijn verhaal en verbreekt (per abuis?) de verbinding. Ik doe alles opnieuw en krijg na veel vijven en zessen opnieuw de pakjesdienst aan de lijn. Die zegt dat ze niks kunnen ondernemen zonder ‘verzendingsnummer’ — niet te verwarren met ‘ordernummer’ — maar dat ze eens naar mijn postkantoor zullen bellen. Na 5 minuten krijg ik te horen dat ze gebeld hebben naar het postkantoor maar dat de loketbediende hen niet te woord wilde staan omdat het te druk is.

Ik zoek tevergeefs naar een telefoonnummer bij Snapfish van HP, op de contactpagina staan uitsluitend e-mail-adressen. Ik stuur een uitgebreide e-mail met het verzoek mij dringend het verzendingsnummer door te geven zodat ik vandaag nog kan terugbellen naar De Post. En hoera, ik krijg meteen antwoord.

*zucht*

Ik rij naar het postkantoor. Daar ligt niks.

*zucht*

Er zijn ergere dingen in de wereld.
Dus evengoed: een Zalige Kalkoen en een Gelukkig 2010 gewenst.

2 gedachtes over “van die keer met die kerstkaartjes die er niet waren

  1. Wij hadden paar jaar geleden iets vergelijkbaars door de dagenlange staking van de post. We hadden ruim op tijd de communiekaartjes online besteld maar die lagen dus op de gigantische berg post in Wondelgem.
    Ze zijn een dag voor de communie toegekomen, dat zijn ook heel spannende dagen geweest, niet in het minst voor mijn dochter ….

Geef een reactie

