deel twee van ‘van die keer met die kerstkaartjes die er niet waren’

[wat voorafging]

Onze 40 schone kerstkaartjes zijn nu al meer dan 2 weken onderweg.

Ondertussen stuurden we al een e-mail naar Snapfish met het verzoek ons het verzendingsnummer door te geven. En kregen we als antwoord: geen woord over het verzendingsnummer maar wél dat we nog wat langer moesten wachten.

Ondertussen stuurden we een tweede e-mail naar Snapfish met opnieuw het verzoek ons het verzendingsnummer door te geven. En kregen we als antwoord: geen woord over het verzendingsnummer maar wél dat we een gratis lading foto-afdrukken krijgen als we dat willen.

Schoon gebaar. Maar zonder verzendingsnummer kan / wil De Post geen poging ondernemen om ons pakket te traceren.

En dus zullen we het wellicht nooit te weten komen. Heeft iemand onze kaartjes gestolen? Heeft de postbode onze kaartjes in de gracht gegooid? Zijn onze kaartjes ondergesneeuwd? Van de camion gevallen?

En hoe zit het met al die mensen die elk jaar een kerstkaartje van ons ontvangen? Gaan ze boos zijn? Of zouden wij beter snel andere kaartjes versturen? En dan toch niet met De Post zeker?

3 gedachtes over “deel twee van ‘van die keer met die kerstkaartjes die er niet waren’

  1. Hier een gelijkaardig verhaal.
    1. Ik bestel op 8/12 twee fotokalenders bij pixum
    2. Op 14/12 krijg ik een mail dat het pakket verzonden.
    3. 24/12: nog niets ontvangen. Ik stuur een boze mail naar pixum.
    4. 28/12: ik krijg een mail van pixum. De Post is bij ons langsgeweest op 16/12, maar we waren niet thuis, dus hebben ze een briefje achtergelaten in de bus (vreemd, want wij hebben geen briefje gevonden). Ze raden ons aan contact te nemen met de Post en het pakketnummer te vermelden.
    5. Ik ga naar de Post op het Stapelplein, want daar komen onze aangetekende zendingen en pakketen altijd toe. Daar is het pakje niet en daar kunnen ze me ook niet helpen. Ze vinden het pakketnummer niet terug in hun systeem.
    6. Ik bel naar de Post. Daar ‘vinden’ ze mijn pakket. Het ligt in een postpunt in de Slachthuisstraat.
    7. Ik naar daar. En daar ligt mijn pakket. De man van de winkel zegt dat er de dag dat mijn pakket is toegekomen veel zendingen zijn gearriveerd van zones uit Gent die hij normaal niet ontvangt (Korenmarkt, Sleepstraat,…). Blijkt ook dat niemand de pakketten komt afhalen. Ook geen briefje gekregen in de bus?

    Misschien liggen jullie kerstkaartjes ook ergens in een postpunt. Probeer het pakketnummer te achterhalen, dan kunnen ze bij de post blijkbaar wel helpen. Veel succes met de zoektocht.

  2. Wij bestelden onze kerstkaartjes veel te laat, en deden dat bij foto.com.
    Het resultaat is nog niet in de bus gevallen, maar vandaag, zoals beloofd binnen de normale termijn, kreeg ik een mail in de bus, met de melding dat het pakket vandaag op de post ging.
    Er werd een bewijsfoto aan toegevoegd met ons adres en het trackingnummer van de post duidelijk zichtbaar.
    In bijlage nog een formulier met nogmaals het trackingnummer, de voorziene leverdatum, en het telefoonnummer van de klantendienst van de post.

    Ik ben benieuwd…

  3. Oh ja… daags na mijn vorige berichtje ontvingen we ons pakketje al, hoewel de website van de Post continu is blijven beweren dat het pakketje nog niet in hun bezit was….
    De kaartjes zijn dus intussen al geschreven en zelfs al verstuurd… of ze aangekomen zijn, daar zullen we maar niet naar raden!

Geef een reactie

