zoethoudertjes

Onze tv staat soms op kindermodus. Maar er wordt zelden echt gekeken.

Bij de meeste programma’s haken ze ongeïnteresseerd af –Plop, Samson, Musti, Little Einsteins– maar er zijn ook voltreffers waarbij ze van start tot einde aan het scherm gekluisterd zijn: Brum en Pippi Langkous bijvoorbeeld.

Helaas wordt Brum niet meer uitgezonden. In de kast ligt een dvd te wachten op een verjaardag en ondertussen biedt het internet een oplossing.

Pippi Langkous wordt wel uitgezonden.

En van nonkel Joris hebben wij een dvd van Molletje (Krtek) gekregen, dat is ongelooflijk knap! En Lena en Zita zijn er ook zot van.

En wat zijn uw televisionele zoethoudertjes?
(als ik zo vrij mag zijn)

6 gedachtes over “zoethoudertjes

  1. Hier net het zelfde eigenlijk! Studio 100 zet ik hier niet op, omdat ik er zelf zot van word! Maar Emma is zot van pipi langkous, en ook inderdaad molletje (wel van dvd) en sim sala grim vind ze ook geweldig. Zit natuurlijk meestal vol prinsessen, en dat zal er ook voor iets tussen zit denk ik…

  2. Wij hebben ook een dvd van Molletje en vooral Marie is daar zot van. Ze wil altijd dat één bepaald filpje: Molletje als chemicus.

    Voor de rest is de muziekclipfilm “K3 in de sneeuw” momenteel de favoriet van Nora. En Studio100 staat hier wel vaak op eigenlijk. En Ketnet+ met Kaatje, ook een topfavoriet.

    Pippi Langkous was hier even een topper, maar nu plots niet meer. Ik denk dat Nora schrik heeft van die ‘twee boze meneren’.

  3. Bij ons is het ook al molletje wat de klok slaat.
    Andere dingen (Bumba, Nijntje, Hopla, etc) slaan niet echt aan. En daar ben ik eigenlijk niet echt rouwig om.
    Naar molletje kijk ik zelf zelfs graag mee.

  4. Hier ook Pippi op één, geen idee waarom eigenlijk, ik zou denken dat hij er eigenlijk nog te klein voor is (19 maanden) om het verhaal te snappen.
    En elke avond voor het slapengaan een aflevering van Tiktak, nostalgie troef!

  5. Barpapapa (originele versie in het Frans onine besteld), ook al praten onze kinderen (3 en 5) geen Frans, ze zijn er gek op. Heel rustige verhaaltjes met een zalig muziekje…. (je kan ze eerst es stukjes op youtube laten kijken)
    Kikker en zijn vriendjes (Nederlands, gebaseerd op kinderboeken, sinds kort op DVD, in bib geleend)
    Pettson en Findus (vanaf zaterdag ook in studioscoop voor kinderen vanaf 4, heel rustig,…)
    Molletje
    Louie (Nickelodeon denk ik, “Teken maar mee met Louie….” Mijn zoontje zet het beeld dan op pauze om inderdaad de tekening na te tekenen….
    Laura’s ster (DVD in bib geleend)

Geef een reactie

