vingt-neuf heures à Paris

En bijzonder genoten.

Onder de indruk van deze stad, die ik –ongelooflijk maar waar– nooit eerder had bezocht.

’t Is gelogen. Want twintig jaar geleden moet ik daar ook al geweest zijn, met de school, voor één dag. Maar buiten het feit dat we die dag heel vroeg uit ons bed moesten en dat ik dat heel erg vond, herinner ik me daar niks meer van, echt niks.

Uiteraard meer dingen niet kunnen doen dan dingen wel kunnen doen, 2 dagen is kort. Beter zo, beter dan proberen om alles te zien en dan uiteindelijk niks zien.

Maar toch, Paris. For-mi-da-ble.
Ik zou er kunnen wonen, met veel plezier.

Al was het maar omdat ik zó graag op de metro zit.

Aan fietsen hebben we ons niet gewaagd.

2 gedachtes over “vingt-neuf heures à Paris

  1. Ah, 20 jaar geleden was ik daar ook bij, in Parijs. Wat ik me nog herinner van die dag was dat ik mijn portefeuille verloor in het Louvre, de leerkrachten teruggekeerd zijn en het item nog gevonden hebben ook. Het schaamrood komt me terug op de wangen.
    Jaren later verbleef ik langer in Parijs, zag ik de stad grondiger en met jouw postings hier, wil ik terug. Liever vandaag dan morgen.
    Volgende keer mailde ne keer, dan geef ik wat verborgen adresjes.

  2. ook ik moet daar bij geweest zijn toen, 20 jaar geleden…. maar ik herinner me dan helemaal niets meer van het Louvre, raar hé? Of misschien toch de mona lisa?
    Ik vind het ook doodjammer dat daar dus niets is van blijven hangen…

Geef een reactie

