die truc van ‘daaaag’

Alle ouders gebruiken ooit deze truc.

Uw peuter / kleuter wil niet mee naar huis. Ook niet na honderd keer opnieuw vragen, ook niet na boos worden, na dreigementen, enzovoort.

Dus, je zegt “daaaaag” en je zegt dat je alleen naar huis gaat. En afhankelijk van het kind werkt die truc onmiddellijk of met een beetje vertraging, het kind komt bijna huilend achter u gelopen. Het werkt.

Enfin, niet bij Zita. Nooit. Maar tot gisteren was ik er heilig van overtuigd dat we gewoon niet ‘ver’ genoeg gingen. Volgens mij zou Zita wel breken als we echt volledig uit het zicht verdwenen zijn. Ik heb ongelijk gekregen.

Ik ben weggegaan, volledig uit het zicht. En ik heb héél lang gewacht. Na 10 minuten was ik weer bij Zita… “Dag papa. Papa niet aluis?”.

9 gedachtes over “die truc van ‘daaaag’

  1. Ik denk dat er maar één ding opzit om ze mee te krijgen: ook geitje mee naar huis nemen… Meteen een levende grasmaaier in de tuin :-)

  2. Ik heb ook zo’n dochter, ook de tweede :)

    Naast het feit dat ze zich er niks van aantrekt als wij weggaan zonder haar, is ze ook ‘onstrafbaar’ en kan ze als de beste haar zus de kast op jagen. Ik wil gewoon niet weten wat voor puber ze gaat worden.

Geef een reactie

