Langerbrugge

Het veer van Langerbrugge, is dat nog Oostakker of zou dat al Evergem zijn?
Het relevante deel van deze zaterdag heb ik aan die gedachte gespendeerd.

Tot wikipedia mij het volgende toonde:

Ge moogt mij nu dom vinden maar ik wist dat dus niet, dat postcode negenduizend aan Zelzate grensde, zelfs tot nauwelijks 2 kilometer van de Nederlandse grens.

Maar Langerbrugge dus. Ik had het veer nog nooit genomen, dat van Terdonk al wel.

Ik moest iets afhalen bij een meneer in de Langerbrugsestraat –Kapaza brengt ons overal– en ik had daar op 10 minuten kunnen staan als ik via Meulestede had gereden. Maar op een paar honderd meter van Oostakker-Dorp ligt het veer van Langerbrugge en elke reden om het veer te nemen is een goede reden. Lena en ik hebben in de heenrit een half uur moeten aanschuiven (pas bij de derde boot konden we mee) en toch wilde ze in de terugrit opnieuw met de overzet, gelukkig moesten we dan niet meer wachten.

[meer foto’s]

2 gedachtes over “Langerbrugge

  1. toen ik nog op de fabriek werkte, en ik had op de eerste lentedagen gedaan met werken, dan nam ik altijd het veer. Bijna een uur langer onderweg, but so worth it.

    ik versta uw dochter, zodoende. En ze heeft groot gelijk.

  2. Maar Ivan toch…. De kanaaldorpen zijn indertijd bij de gemeente-fusie puur uit economische belangen deel geworden van Gent, het zou veel logischer zijn mochten ze deel uitmaken van Zelzate. Maar zo zijn er in België natuurlijk tal van voorbeelden.

Geef een reactie

