Panem et Singerem et Singerem et Singerem

Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen. Maar wij behoren niet tot de ezelachtigen, onze nieuwe computer van den Aldi hield het vorig jaar na enkele maanden met een helse doodsreutel voor bekeken en nu heeft ook Nele haar nieuw naaimasjien van den Aldi de geest gegeven. Medion, twee keer.

Maar ondertussen leerde ze al wel de kneepjes van ’t vak.
Prachtige rokjes en dingen –ik zou daar eens foto’s van moeten nemen.

De voorbije maanden hoorde ik op zondagmorgen of andere schaarse gestolen uren soms het lawaaierige maar toch gezellige gedaver van de stikmachine op de achtergrond. Met krijsende kinders in huis zijn we sowieso gewend om de radio of tv niet te kunnen horen, dus dat valt wel mee.

Ik vind dat huisgerief van degelijke kwaliteit moet zijn, het moet leutig blijven. En nog, al dat gevloek tijdens het stikwerk, dat moet dan ook maar eens gedaan zijn, verdomme. Zodus kochten wij op zondagavond een Singer naaimasjien in de digitale Vanden Borre. Het werd 36 uren later afgeleverd aan de deur, zonder extra kosten.

Misschien moet ik Nele eens vragen of ze ’t zou zien zitten om te gastbloggen over die dingen –ook al staat het internet van tegenwoordig al meer dan vol met stikselblogs, er kan altijd eentje bij.

7 gedachtes over “Panem et Singerem et Singerem et Singerem

  1. He ja, ik ben benieuwd. Ik twijfel nog steeds aan de aankoop van een naaimachine. Ik had me laten wijsmaken dat singer nu vooral teerde op hun goede naam uit het verleden, maar misschien is dat voldoende voor de dingen die ik zou willen doen, en dus ben ik wel curieus naar jullie ervaring.

  2. Ja ja ja!!! Ik ben heel benieuwd, want wij hebben hier een goedkope Singer uit het Kruidvat gekocht en ik ben van plan om mij daar in de zomer eens in te verdiepen. Nog wat extra inspiratie is altijd welkom!

  3. Ik had dat allang in de gaten! Dat uw Nele met een naaimachine overweg kon, tenminste dat veronderstelde ik. Ik kon me niet voorstellen dat een oma of een buurvrouw die dingen zou maken… Die overtrekskes op de mini-poangs? Wat rokskes en kleedjes? Allemaal gezien jom! Ha! En u trouwens ook, vorige week, aan ’t Godshuishammeke, wel in een ooghoek want ik was mijn bakfietszittende kroost aan het bedaren :)

Geef een reactie

