[stokje] dingen die gelukkig maken

Er is een tijd geweest — in de prehistorie van het internet — dat stokjes werden doorgegeven om meme-blogs in estafette te houden. Ik heb er een haat-liefde-verhouding mee. Stokjes zijn welgekomen op momenten dat uw blog op zijn gat ligt, het kan u een reden geven om de zwengel weer aan te draaien. Bij deze.

Tegenwoordig heten stokjes awards, hetgeen het niet in dankbaarheid afnemen al veel minder evident maakt. Desalniettemin: mijn oprechte dankbaarheid, mevrouw Schriekstraat!

Bij een tiental vorige stokjes heb ik al uitgelegd waarom het mij niet lukt om die dingen door te geven. Maar iedereen mag deze award in ontvangst nemen, ook als u zelf geen blog hebt (zet het dan in een mailtje en stuur het naar uzelf, het geluk zal u toelachen).

5 dingen die mij gelukkig maken:

  • Uitslapen
    Enfin, ik denk dat toch, het is geleden van zondag 12 maart 2006, dus misschien ben ik het verleerd.
  • Stilte
    Complete stilte, 7 dagen of zo. Ik kan me niks voorstellen dat me gelukkiger zou maken dan complete stilte.
  • Fietsen
    Heel lang doorfietsen, op een oneindig fietspad langs de waterkant, tot er geen ander gevoel overblijft dan pure gelukzaligheid en verzuring in de kuiten.
  • Allenigheid
    Schuilt er een misantroop in mij? Kan ik gewoon de drukte niet aan? Ik weet het niet. Ik ben oneindig jaloers op mensen met een sociale flair. Sociaal doen vreet aan mij, er is altijd stress mee gemoeid, het vraagt veel energie. Mijn dag is compleet verpest bij de idee dat ik ’s avonds een telefoontje zal moeten doen, bij de idee dat ik gesprekken zal moeten voeren met mensen die ik niet goed ken. Vreemd genoeg ken ik dat gevoel niet als ik voor de klas sta, ik ben op mijn gemak als ik voor een groep studenten sta.
    Allenigheid, ik zou daar geld voor geven. Kent u die running gag in die Britse comedy-serie — het was in The Fast Show of in Big Train of in iets anders, ik weet het niet meer — waar een man (buiten medeweten van zijn vrouw) zo’n shurgard-container heeft gehuurd, daar heeft hij dan een stoel gezet en af en toe steelt hij een fractie van de dag om er compleet overwerkt even te gaan uitrusten en tot zichzelf te komen, jammer genoeg krijgt hij telkens opnieuw telefoon van zijn vrouw en geraakt hij niet uit zijn leugens om te verbergen dat hij in een opslagkotje zit, waardoor zijn vrouw denkt dat hij vreemdgaat. Dit terzijde.
  • Nele. Lena. Zita.
    Zonder verpinken zou ik elke seconde slaap, stilte, fietsen, allenigheid willen inruilen voor de garantie dat mijn schatten tot in de eeuwigheid bij mij blijven. Mijn heldinnen, mijn engelen, mijn geluk.
3 gedachtes over “[stokje] dingen die gelukkig maken

  1. Bij deze val ik je niet meer lastig aan den bureau met verhalen over allerlei nutteloze tierlantijntjes! :-) Of beter: ik ken mezelf een klein beetje: zeg het maar als ik je lastigval met sociaal zijn.
    En inderdaad: héél mooi!

Geef een reactie

