start to bike, deel 1: het groen achter de oren

Ik begin waar Piet Huysentruyt eindigt: “Wat hebben wij vandaag geleerd?”

  • Op 6 kilometer van mijn deur is een prachtig natuurgebied waar ik het bestaan niet van afwist: de Damvallei in Destelbergen. En daar is ongeveer de start van de rode lus van het mountainbike-parcours Destelbergen-Laarne-Heusden (waar verder ook nog een groene en een blauwe lus is, of een combinatie daarvan).
  • Routes kunnen via de website van Bloso gedownload worden in formaten die mijn computer niet kan lezen, om dan geïmporteerd te worden in gps-dingen die ik niet heb. Geen erg want de Bloso-routes zijn goed bewegwijzerd.
  • Helaas Pindakaas: die bewegwijzering is onvolledig, het was te denken. Ik ben verloren gereden, van het parcours gesukkeld, en ben dan terug naar huis gereden. Gelukkig kon ik mij oriënteren op de vele installaties zonnepanelen waardoor je altijd het zuiden weet liggen. Onderweg naar huis nog een stukje Kastelenroute gefietst en dan langs binnen via Admiraalstraat en Koerspleinstraat terug naar Oostakker. De volgende keer iemand meenemen die de route al kent –*kucht even naar de overkant van Gent*.
  • Ik moet dringend fietshandschoentjes kopen want ik had te weinig grip op mijn stuur.
  • Al rij ik bewust met een hard tail –dus geen full suspension maar enkel front suspension— toch kunt ge showkes doen als ge die vering unlockt. Wijs.
  • Vallen is een vreemde ervaring als uw voeten nog vastgeklikt zitten in de pedalen. De pijn in mijn heup is in elk geval minder erg dan 25 jaar voetbalkwaaltjes: die steeds weerkerende pijnen in enkels, schenen, kuiten, knieën, lies, na elke match. Dus mij hoor je niet klagen. Goed dat ik een helm op had, ik ben neergesmakt op een gladde kasseiweg.
  • Op een mountainbike zitten en door de plassen sjezen, ik zou dit eigenlijk elke dag willen doen. En mij dan zwaar laten sponsoren. En dan zeggen dat ik het doe om mensen aan het fietsen te krijgen. En dan voortdurend in de media komen. ’t Is maar een idee.
  • Dat fietsen, dat is eigenlijk niet zo vermoeiend, maar dan ook nog foto’s willen maken achteraf, dat is er te veel aan.

start to bike

3 gedachtes over “start to bike, deel 1: het groen achter de oren

Geef een reactie

