start to bike, deel 2: overmoed

Wachtebeke gedaan vandaag.

In en rondom het provinciaal domein Puyenbroeck is een nieuw mountainbike-parcours: een groene lus, een blauwe lus, een rode lus.

Ik heb volledig groen gedaan en een groot stuk van rood. Het parcours is prachtig. En op de rode stroken heb ik mijn fiets ten volle kunnen testen, geweldig koersmasjien. Bovendien is deze nieuwe route perfect bewegwijzerd, hopelijk blijft het zo.

Aangezien mijn fiets niet in de auto kan –en ik heb ook geen fietsenrek, geen trekhaak– ben ik eerst via Hyfte en Zaffelare naar Puyenbroeck gefietst (en nadien dus ook weer terug naar Oostakker) en dat is niet goed voor mijn banden, dus niet voor herhaling vatbaar. Het staat duidelijk in de handleiding: met off road banden moet je off road rijden.

Het vraagt niet alleen te veel van mijn banden, het vraagt vooral te veel van mijn conditie, de terugweg was er echt te veel aan, aangezien ik de laatste kilometers van het parcours à bloc reed. Om het in het Bruylandts uit te drukken, toen ik thuiskwam was ik “compleet sjokko!”

Heerlijk.

Geef een reactie

