boem plets krak

En dat alles in een fractie van een seconde.

Blij dat ik het niet was die deze middag kermend van de pijn bleef liggen op straat met een gebroken sleutelbeen, om dan even later door de ambulance te worden afgevoerd richting het hospitaal Zusters van Barmhartigheid in Ronse — overigens een prachtig ziekenhuis.

In groep gaan koersen is veel gezelliger maar het houdt ook gevaren in.
En het was niet zo slim van ons om in de afdaling zo weinig afstand te houden.

Gelukkig dat ik niet rechtstreeks betrokken was bij het esbattement en dat ik mij dus niet schuldig hoef te voelen. Maar het is wel even slikken als er op een halve meter naast jou plots iemand met een rotvaart tegen de grond smakt. Want voor hetzelfde geld had ik daar gelegen.

Ik vermoed dat P. geen vrolijke nacht tegemoet gaat.

2 gedachtes over “boem plets krak

  1. Risico’s van de wielerhobby… In een peleton fietsen moet men ook leren, het wordt des te gevaarlijker naarmate er meer mensen in zitten die het niet gewoon zijn en verschillende snelheden/condities hebben op een heuvelachtig terrein. Daarom dat ik altijd mountainbike – niet in groep dus veel veiliger ;-) (not!! – maar je valt meestal wel op een zachtere achtergrond). Het heeft dikwijls ook met dikke pech te maken (en een slecht wegdek jammer genoeg)

Geef een reactie

