houdt het ook voor bekeken: mijn linkerknie

Mijn linkerknie heeft een turbulent (voetbal)verleden, ze hangt nog slechts aaneen met gerepareerde dingen (uitgerokken uitgerekte kruisbanden, gescheurde binnen- en buitenbanden, gebarsten knieschijf, kadukke menisci). Maar de knie functioneert functioneerde. Niet dat ik nog kon voetballen, zelfs gewoon lopen of lang wandelen is een probleem, en lang rechtstaan (voor een concert of zo) ging ook niet meer. Maar toch, de knie werkte, ze kon buigen en strekken en dat is toch de core business van een knie. En fietsen ging volledig pijnloos.

Maar sinds ik gisteren behoorlijk spectaculair ben gevallen, kan ik enkel nog pikkelen op mijn rechterbeen. Onnozel gestruikeld over de klamboe van Zita, wat waarschijnlijk geen probleem zou geweest zijn mocht ik Zita op dat moment niet op mijn arm gedragen hebben. In mijn poging om niet met Zita op de grond te smakken heb ik mij nog gedraaid en heb ik ze nog in haar bed kunnen gooien en ben dan met mijn linkerknie nogal hevig tegen de bedrand gekletst.

De timing is uiteraard perfect.
De Gentse Feesten beginnen en ik kan niet meer fietsen en geen afstanden stappen.

Omdat ik al genoeg orthopedisten heb versleten, probeer ik voorlopig zelf de diagnose te stellen. Ook omdat ik die reuze-inspuiting met die vloeistof (waardoor de radioloog duidelijker foto’s kan maken) helemaal niet zie zitten. En ook omdat ik vermoed dat het weer iets is dat gewoon veel tijd zal vragen om langzaam te genezen, iets van verrekking, iets met de ligamenten en met de voorste kruisband. Of iets anders.

Ik betaal heel graag mijn sociale-zekerheidsbijdragen om al die dure toestellen te helpen afbetalen maar ik lig er zelf niet graag onder. Maar als de pijn de komende dagen echt niet mindert, dan zal ik alsnog naar de kliniek gaan, denk ik.

Soit, wij deze middag dan toch maar gepakt en gezakt de fiets opgekreupeld. Ik heb zelfs het einde van onze straat niet gehaald. Dan maar met de auto naar de stad, hoe stom kunt ge zijn: met de auto rijden om 5 kilometer verder, alle goede raad ten spijt, te gaan rondrijden op zoek naar een parkeerplaatsje in de buurt van de rondgang. Maar het is gelukt en we hebben de stoet gezien.

Wat zegt u? De bus? Eh… wel, ik zie mijzelf nog net naar de bushalte pikkelen, maar dan? Onze bus, lijn 38-39, rijdt tijdens de Gentse Feesten uitzonderlijk niet naar waar hij zou moeten rijden (Sint-Jacobs), dus dat is ook geen optie.

Iemand een idee?
(ik zou mij samen met Lena en Zita in de bakfiets kunnen zetten maar dat wil ik Nele niet aandoen)

6 gedachtes over “houdt het ook voor bekeken: mijn linkerknie

  1. ge rijdt tot hier, en kruipt in mijnen otto, alwaar ik mij kan parkeren op de extra parkeerplaatsen voor personen met een beperking die de stad telkens weer voorziet. Toch ook een pluim waard, vind ik.

    1. Dat is zeer vriendelijk, Veerle!
      Morgen heb ik nog een dag respijt –we zitten met volk– maar maandag ga ik bijvoorbeeld al met Lena en Zita naar de poppenkast (Monasterium Poortackere). Ik wacht tot maandagochtend en als ik dan nog steeds niet kan fietsen, dan zou het best kunnen dat ik op je voorstel inga –ik laat je wel iets weten dan.
      (helaas heb ik vandaag ondervonden dat ik het koppeling-pedaal van de auto niet kan indrukken zonder verschrikkelijke pijn)

  2. Die linkerknie is wel in tegenwoordig. Ik heb er een stressfractuur mee opgedaan… Maar die pillekes ter ontzwelling werken al zeer goed en heb ook de stoet kunnen zien (had wel ziekenvervoer met blauw kaart).
    Een MR kan ik je wel aanraden: ’t geeft je een technogevoel en als ze uw afspraak met de prof verzetten naar dezelfde dag omdat ze afkomen met de (verlossende !?) woorden ‘ik heb iets gezien en het kan niet lang wachten…’, dan zit je wel even een dagje te stressen maar ben je rap geholpen.

Geef een reactie

