Ferien

Deutschland, niet dat ik het hier niet al eens zal gezegd hebben maar welk een wonderschoon land is dat toch.

Net voordat ik bovenstaande pano maakte werd ik overigens betrapt op het overvloedig irrigeren van de nog veel te zure Riesling op de bergflank van de ongelooflijk sympathieke maar nagenoeg onverstaanbare boer Otto, bij wie we even later op Weinprobe zouden gaan.

We hadden het nochtans helemaal niet getroffen met het weer.
Of hoe het op de voorpagina van de Trierischer Volksfreund stond vermeld:

Unbeständiges Wetter bringt zwar Urlaubern Verdruss, bedeutet aber für Pflanzen und Tiere in der Region das Ende der extremen Trockenperiode. Bauern, Winzer und Gartenbesitzer freuten sich ebenfalls über den lange ausgebliebenen Niederschlag.

Toch hebben we —zwischen den Schauern— iets gezien van de streek, helaas vaker met de auto dan te voet of met onze huurfietsen. We zaten deze keer niet in de Hocheifel maar in de Hunsrück, een donkergroen natuurgebied, ergens tussen Trier en Kaiserslauteren. Tussen Rijn, Moesel, Nahe en Saar.

En misschien dat ik nog een reisverslag zal schrijven maar ik heb nu geen goesting.
Wel een paar foto’s gemaakt.

Geef een reactie

