het blotevoetenbos

Ik had er nog nooit van gehoord maar in Duitsland is het zeer populair, Barfusspfade. Als fervent blotevoetenloper wilde ik het absoluut eens beleven, we zijn naar het Barfusspfad bij Schillingen geweest.

Barfusspfad in Schillingen

Blootsvoets lopen heeft wat mij betreft niks met hippietude te maken. Ik neem bijvoorbeeld elke gelegenheid te baat om mijn schoenen uit te doen, gewoon omdat ik die dingen niet goed kan verdragen (ik heb altijd en overal oververhitte voeten, zelfs in sandalen).

Dat het barrevoets prettiger leven is dan met schoenen en dat het ook nog eens rugklachten helpt voorkomen, is mooi meegenomen. Alleen jammer dat Gent bezaaid ligt met glasscherven, in het bijzonder op de fietspaden.

4 gedachtes over “het blotevoetenbos

  1. Je hebt er ook van die geweldige ‘Fuss Erlebnis Bekken’, zo’n mini-zwembaden waar je achteraf je voeten in kan stoppen. Persoonlijk vond ik ze door de koude echt moordend, maar onze kinderen vonden ze steeds geweldig.
    (Tip: Sauerland – Latrop – Der Rothaarsteig)

Geef een reactie

