freestyle dancing rokskes chicks of de winkeldetectives van youtube

Als we dat cd’tje van Motown for kids spelen, dan wordt er gedanst van begin tot eind, geheel freestyle. De boot van de ingestudeerde K3-dansjes proberen we hier nog wat af te houden, al hebben we de voorbije weken gemerkt dat Lena er volledig klaar voor is, *zucht*, ze danst zelfs al mee met Josje op de televisie.

Ik had een paar filmpjes gemaakt van de dansende dochters en dan op Youtube gezet. En ik was zo stom geweest om in de titel van die filmpjes de naam van de muziek te vermelden, bijvoorbeeld ‘Martha Reeves & The Vandellas – Dancing in the street’. Na het uploaden van die filmpjes zie ik in mijn mailbox een paar berichten van Youtube, allemaal van deze strekking:

Onmiddellijk daarna check ik de filmpjes op Youtube en staat er al een mededeling onder, dat de audio op de achtergrond is weggehaald omdat de track eigendom is van blablabla. Daar heb ik alle begrip voor maar zonder geluid is toch ook maar niks. Dus alle filmpjes verwijderd en dan maar opnieuw eentje proberen opladen, deze keer zonder namen noch trefwoorden. Nog vóór dat filmpje effectief online staat, alweer zo’n mailtje en alweer het geluid weg.

Ik vermoed nochtans dat de achtergrondmuziek als ‘redelijk gebruik’ mag bestempeld worden maar daar heeft Youtube niet echt een duidelijk antwoord op. Ik doe nog één poging door ook de naam van het originele bestand aan te passen en dan opnieuw op te laden. Maar te meten aan de traagheid van de verwerkingsfase van Youtube, staat mijn account al op de zwarte lijst. Want normaal gaat die verwerking gelijktijdig met het opladen, nu staat er “opladen voltooid, verwerken 32 minuten resterend”. Blèh.

4 gedachtes over “freestyle dancing rokskes chicks of de winkeldetectives van youtube

Geef een reactie

