het handelsdok en de mantrisse

Het voelt als een gedwongen huwelijk, denk ik.
Om onverklaarbare redenen begin je na ettelijke jaren dan toch van elkaar te houden.

En sinds die buizen kan ik het zelfs niet meer laten om voortdurend naar het Handelsdok te lonken. Sluiks, vanachter mijn bureau. Het buizengevaarte doet me denken aan die fantastische stripreeks van Leo, waarin de Mantrisse –een mysterieus wezen dat af en toe uit het water opduikt– verschillende vormen kan aannemen.

Als ik ’s morgens langs het houtdok fiets, zie ik de Mantrisse al opdoemen.

Handelsdok revisited

Tegen de middag lijkt het beest al gegeten te hebben.

Handelsdok revisited

Oh, en ik heb zowaar een doener gevonden!
Kan niet missen dat het daar zo vooruit gaat.

Handelsdok revisited

[meer foto’s]

Een gedachte over “het handelsdok en de mantrisse

  1. Ivan! Fijn om te lezen dat je speelpleinverleden nog steeds in je berichtjes doorblinkt :)
    En wat de mantrisse betreft: wanneer er geen rimpels meer bijkomen zou ik me toch wel vragen beginnen stellen. Die bolletjes zijn dus géén snoepjes, echt niet. Handelsdokpendelaars: weze gewaarschuwd.

    Groetje van een VDS’er uit een niet-meer-zo-fris verleden

Geef een reactie

